نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دانشگاه ها ملزم به پرداخت حق عضویت انجمن ها هستند

وحید احمدی روز پنجشنبه در گردهمایی نقش انجمن های علمی در ارتقای کیفیت آموزش عالی افزود: این حق عضویت برای دانشگاه ها زیاد نیست اما می تواند مشکل گشا برای انجمن ها باشد.
وی اظهار کرد: همچنین دانشگاه ها ملزم هستند اتاق کار در اختیار انجمن های مرتبط با رشته های خود قرار دهند، تمامی این الزامات به دانشگاه ها ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: انجمن های علمی مهمترین نقش را در توسعه علم و فناوری در کشور دارند. در واقع رشد انجمن های عملی و ارتقای آنها یکی از مظاهر توسعه علمی در کشور است که تعداد، تنوع، توان و میزان نفوذ آنها در حوزه های مختلف نشان دهنده توسعه علمی یک کشور است.
معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم ادامه داد: انجمن های علمی با دستورالعمل و یا بخشنامه روی کار نیامده اند بنابراین باید با تلاش و پشتوانه علمی خودشان پیشرفت کنند.
وی گفت: 354 انجمن علمی در وزارت علوم به ثبت رسیده است که ماموریت هایی مانند ترویج علم و نقد توان حوزه انسانی به آنها محول می شود و مشارکت دادن واقعی انجمن ها در تصمیم گیری ها باید جدی گرفته شود که این کار را از معاونت های مختلف وزارت علوم و زیر مجموعه آنها آغاز کرده ایم.
احمدی ادامه داد: توسعه کیفی مجلات علمی پژوهشی، تدوین استانداردهای نشریات، نمایه سازی نشریات در پایگاه های بین المللی، هدفمند کردن مقالات در راستای اصلاح نیازهای جامعه، توسعه کمی و کیفی دوره دکتری، هدفمند پایان نامه های دانشجویی و انتخاب پژوهشگران برتر برخی از وظایف انجمن های علمی است.
به گزارش ایرنا، وی گفت: ارزیابی آزمایشگاه های دانشگاهی، رتبه بندی شرکت ها و وارد کنندگان تجهیزات، توسعه مراکز رشد و پارک های علم وفناوری، بنیادی سازی علم و فناوری، ارزیابی پارک های علم و فناوری، توسعه ارتباط صنعت، دانشگاه و دولت و تدوین بانک اطلاعاتی و استفاده از ظرفیت انجمن های در دیپلماسی علمی از دیگر وظایف انجمن های علمی است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل