نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

لایحه حمایت از مالکیت فکری به مجلس ارائه شد

 حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی «علم تا عمل»،‌ عنوان کرد: این نمایشگاه از هر جهت مهم و سرنوشت‌ساز است و می‌تواند آینده ما را تثبیت کند. همچنین تعریف روشنی از فضای آینده را به ما می‌دهد.وی با بیان اینکه امنیت، اقتصاد، دانش و فناوری در کشور سخت در هم تنیده‌اند، افزود: علم موضوع بصیرت و شناخت است. علم بدون عمل، بار زیادی است و عمل بدون علم هم انسان را به گمراهی می‌کشاند.

وزیر دادگستری اظهار داشت: در حال حاضر ۴.۵ میلیون دانشجو و ۱۰ میلیون فارغ‌التحصیل در حوزه‌های مختلف صنعتی و تعداد زیادی عضو هیات علمی داریم که اگر این مجموعه بزرگ در کشور حاصلی نداشته باشند، ما هزینه‌ و انرژی زیادی را اتلاف کرده‌ایم و یا اینکه برای کشورهای دیگر، نخبه تربیت کرده‌ایم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه مالکیت فکری و حمایت از مالکیت فکری، ارزش بالایی در کشور دارد و این موضوع در دنیا تعیین‌کننده است، افزود: اکنون در دولت دو لایحه در حال انجام است که اولین لایحه مربوط به حقوق مالکیت فکری ادبی، هنری و علمی بوده که این لایحه به مجلس ارسال شده است.

وی افزود: لایحه دوم مربوط به مالکیت اقتصادی است که به زودی به مجلس ارائه می‌شود.پورمحمدی با اشاره به فعالیت‌های شورای حمایت از حقوق مالکیت‌های فکری در وزارت دادگستری گفت: با توجه به اهمیت موضوع مالکیت فکری و حمایت از آن و مسئولیت سنگین در این حوزه، معاونتی را با عنوان «معاونت مالکیت فکری» تشکیل دادیم، چرا که به این معاونت برای حمایت از مراکز فکری نیاز داریم.

وزیر دادگستری ادامه داد: اگر همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها برداشته شود، ما برای بقا در این دنیا نیازمند تحول اساسی در رفتارهای تجاری، مدیریتی، پژوهشی، آموزشی و مواردی از این دست هستیم که این مقوله‌ها اجتناب‌ناپذیر هستند.

وی افزود: افرادی که توانسته‌اند دانش، ثروت و بازار را به همراه تحولات سیاسی با هم درآمیزند، نبض اقتدار را در اختیار گرفته‌اند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل