نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دستیابی شرکت دانش بنیان در اصفهان به روش جدید درمان زخم مخاط دهانی

مدیر عامل شرکت « اکسیر دانش آسیا » به ایرنا گفت: این محصول جدید به مانند یک وصله (patch) و حامل به مخاط داخل دهان می چسبد و موجب جذب بهتر مواد دارویی به داخل مخاط و درمان سریع تر آن می شود.
وی تولید این محصول را روشی جدید برای دارو رسانی در درمان زخم ها و آفت های دهانی دانست و افزود: این محصول یک داروی ضد التهاب مخاط دهان است که ظاهر آن مانند یک پولک با قطر حدود یک سانتیمتر، ضخامت یک میلیمتر و وزن 10 میلی گرم است.
وی ادامه داد: مواد به کار رفته در تهیه این محصول، طبیعی و با منشاء گیاهی است و ماده موثره دارویی با این حامل به محل زخم و التهاب می رسد و جذب می شود.
این متخصص داروسازی، مدت زمان آزاد سازی مواد دارویی از از این طریق را حدود 10 دقیقه اعلام و تصریح کرد: اگر زخم یا التهاب مخاط دهانی تازه باشد مدت زمان درمان با استفاده از این محصول حدود یک روز است.
وی اظهار کرد: در این محصول با کمترین میزان دارو، بیشترین هدف درمانی به دست می آید و نمونه مشابه آن با این ترکیب ساختاری وجود ندارد.
صنیعی با اشاره به اینکه زخم و التهاب مخاط دهانی از بیماری های شایع در کشور است افزود: حدود 20 درصد از مردم دچار آفت دهان می شوند و به همین دلیل تولید محصول درمانی برای مخاط دهانی در دستور کار ما قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: این محصول دارو رسانی در سایر موارد درمانی نیز کاربرد دارد.
شرکت اکسیر دانش آسیا با ارائه طرح تولید این محصول با عنوان «دارو رسانی هدفمند به شکل مخاط چسب » موفق به کسب رتبه سوم بخش فن آفرینان نوپا در یازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در اردیبهشت امسال شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل