گزارش تصویری از نمایشگاه قطارهای تندرو در مالزی

نمایشگاه قطارهای سریع السیر ساخت کشور چین با همکاری و مشارکت گروه راه آهن چین دایر شده و در آن جدید ترین فناوری های خطوط آهن پر سرعت و ترن های سریع السیر معرفی شده اند .

کشور چین یکی از کشورهای پیشرو در توسعه و ساخت قطار های سریع السیر است و در سال 2014 بیش از 16 هزار کیلومتر خط آهن ویژه قطارهای سریع السیر در این کشور ساخته شده و 10 هزار کیلومتر خط آهن ویژه ترن های پر سرعت  نیز در این کشور دست ساخت است .

از جمله ترن های معرفی شده در این نمایشگاه می توان به قطار سریع السیر CRH 380A  اشاره کرد که پیش از این در نمایشگاه میلان از آن رو نمائی شده بود . این قطار توسط شرکت  خطوط  راه آهن پر سرعت چین ساخته شده و نام CRH موجود در این مدل نیز اشاره به همین موضوع داشته و مخفف عبارت China Railway High-speed است . این شرکت ، بزرگترین شرکت تولید کننده قطارهای سریع السیر در چین محسوب شده و در سطح بین المللی دارای اعتبار زیادی است .

لازم به توضیح است که در آزمایش های  انجام شده روی این ترن سریع السیر ، این قطار توانست در خط راه آهن ویژه شانگهای پکن ، به سرعت 486 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند . نسل اول این قطار ها در سال 2010 میلادی طراحی شده و این مدل جدید بر پایه تجربه های پیشین به دست آمده از  300 میلیون کیلومتر مسافت طی شده توسط این نسل از قطار ها ، به روز رسانی و طراحی شده اند .

گفتنی است در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ، هی هوا وو He Huawu مهندس ارشد اداره راه آهن چین سخنرانی کرده و لیو تیونگ لای Liow Tiong Lai وزیر حمل و نقل مالزی نیز در این مراسم مشارکت داشت .

در خاتمه باید عنوان کرد که کشور چین یکی از کشورهای پیشرو در توسعه و ساخت قطار های سریع السیر است و در سال 2014 بیش از 16 هزار کیلومتر خط آهن ویژه قطارهای سریع السیر در این کشور ساخته شده و 10 هزار کیلومتر خط آهن ویژه ترن های پر سرعت  نیز در این کشور دست ساخت است .

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا