کنفرانس تولید زیستی برگزار شد

روش‌های نوین تولید زیستی، فناوری‌های جدید تولید زیستی، چالش‌های تولید زیستی، کاربردهای تولید زیستی از علم پزشکی تا زیست‌شناسی، چاپگرهای سه بعدی، مهمترین محورهای این کنفرانس بودند.

اساتید برجسته‌ای از کشورهای آمریکا، آلمان، اتریش، استرالیا، انگلیس، ایتالیا، برزیل، چین و کره جنوبی، کمیته علمی کنفرانس biofabrication2015 را تشکیل می دادند.

پروفسور ییلین کائو از دانشگاه شانگهای، پروفسور هانس کلورز از دانشگاه اوترخت، پروفسور شوجی تاکئوچی از دانشگاه توکیو، پروفسور گرگوری پین از دانشگاه مریلند، سخنرانان اصلی کنفرانس تولید زیستی بودند.

در این کنفرانس سه روزه، 230 شرکت‌کننده از 29 کشور جهان با ارائه 92 مقاله و پوستر حضور داشتند.

شایان ذکر است، کنفرانس biofabrication2016 در تاریخ 29 تا 31 اکتبر سال آینده به میزبانی وینستون- سالم (آمریکا) برگزار خواهد شد.

• خلاصه سخنرانی پروفسور ییلین کائو:

چشمانداز تولید زیستی در تحقیقات مهندسی بافت و کاربردهای بالینی آن: ترمیم آسیب غضروف، یکی از چالش‌های مهم در درمان بالینی محسوب می‌شود. تحقیقات آزمایشگاه ما با تمرکز بر بازسازی غضروف آسیب‌دیده، با نتایج بسیار امیدوارکننده‌ای همراه بوده است.

وادار کردن سلول‌های بنیادی برای بازسازی غضروف از طریق تقلید عملکرد محیط غضروف، فناوری بازسازی غضروف در سه‌بعدی در آزمایشگاه، فناوری کنترل شکل برای بازسازی غضروف در شرایط آزمایشگاهی، طراحی راکتور زیستی (بیوراکتور) اختصاصی برای بازسازی غضروف، بازسازی غضروف آسیب‌دیده در حیوانات بزرگ، نتایج موفقیت آمیز آزمایشات بالینی بازسازی غضروف مبتنی بر سلول‌های بنیادی، بخشی از این تلاش‌ها محسوب می‌شوند.

• خلاصه سخنرانی پروفسور شوجی تاکئوچی:

بلوکهای سازنده سلولی برای تولید بافت سهبعدی: در این نشست قصد داریم رویکردهای مبتنی بر میکروفلوئید/ MEMS برای تولید سریع بافت سه‌بعدی در مقیاس بالا را که قادر به تقلید ساختار بافت میکروسکوپی در بدن باشند، مورد بررسی قرار دهیم.

روش تولید بافت از پایین به بالا با استفاده از انواع مختلف ماژولهای سلولی که در نقش بلوکهای سازنده عمل میکنند، شرح داده میشود.