جشنواره محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی آغاز به کار کرد

فاطمه سفیدکن در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت: این جشنواره به مدت 10 روز تا چهارم دی ماه از ساعت 9 تا 17 در محل باغ موزه گیاهشناسی ملی ایران در حاشیه بزرگراه تهران – کرج ( خروجی پیکان شهر) آماده پذیرایی از بازدید کنندگان است. 
وی گفت: در این نمایشگاه 13 شرکت فعال در عرصه تولید و توزیع گیاهان دارویی، تعدادی کارآفرین و چند موسسه دانش بنیان در 35 غرفه انواع فراورده های آرایشی بهداشتی با ترکیبی طبیعی از عصاره ها و اسانس های گیاهی را عرضه کرده اند. 
سفیدکن افزود: وجود تقاضای بالا در این بازار موجب شده برخی افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به قاچاق محصولات غیربهداشتی و غیراستاندارد به داخل کشور کنند. برگزاری این جشنواره فرصت مناسبی است تا مردم از وجود محصولات طبیعی گیاهی تولید داخل آشنایی پیدا کرده و از مصرف محصولات مضر غیربهداشتی خودداری کنند. 
سفیدکن ادامه داد: تهیه و تولید فرآورده های آرایشی بهداشتی در داخل کشور ضمن جلوگیری از صادرات گیاهان خام، زمینه افزایش اشتغالزایی در کشور را فراهم می کند. 
وی گفت: بخش تحقیقات گیاهان دارویی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع به عنوان متولی پژوهش در عرصه منابع طبیعی با برگزاری این جشنواره سعی در معرفی انواع محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی سالم به مردم را دارد تا موجب افزایش سلامت در جامعه شود. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا