گشایش هشتمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری

رئیس هشتمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری در مراسم گشایش این کنگره گفت: یکی از اهداف مراکز پژوهشی فراهم کردن بستر مناسب تحقیقاتی برای دانشجویان و دانشمندان است تا بتوانند به پرسش ها و چالش های موجود در جامعه پاسخ مناسب دهند.
دکتر 'ربابه طاهری پناه' افزود: از طرفی باید شرایطی فراهم کرد تا دسترنج این دانشجویان و دانشمندان در معرض تبادل و بحث قرار گیرد تا پزشکان دیگر بتوانند از آنها به طور موثر در درمان و یا پیشگیری از بیماری ها بهره جویند.
طاهری پناه خاطرنشان کرد: به همین علت، مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری وظیفه خود می داند که این کنگره را سالیانه برگزار کند تا بتواند این شرایط را برای دانشجویان و پزشکان فراهم کند تا ضمن تبادل نظر، انگیزه را برای تحقیقات بعدی و تولید علم ایجاد کند.
رئیس هشتمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری با اشاره به سیاست های فعلی وزارت بهداشت که یکی از مهمترین آنها افزایش نرخ باروری است، گفت: در واقع، این اهداف همسو با اهداف این مرکز تحقیقاتی است و این کنگره هم با محوریت بررسی مشکلات و معضلات موجود در میزان باروری مناسب، روش های درمانی نوین برنامه ریزی شده است.
طاهری پناه خاطرنشان کرد: همچنین از آنجا که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، هزینه کمتر دارد و نتیجه بهتری را به خود اختصاص می دهد، پنل هایی جهت تشخیص و تاثیر نحوه زندگی بر بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک که یکی از شایع ترین بیماری ها در ناباروری زنان است و تاثیر شرایط محیطی بر ناباروری صحبت می شود.
وی اضافه کرد: همچنین پنل های مختلفی در زمینه چگونگی حفظ قدرت باروری در مردان و زنان، روش های تجویز منطقی دارو، نقش طب سنتی در پیشگیری از ناباروری و چالش های موجود در روش های جراحی اندوسکوپی در این همایش برگزار می شود.
از سوی دیگر، دکتر 'آزاده اکبری سنه' دبیر علمی این کنگره نیز در سخنانی اظهار داشت: در این کنگره تلاش شده است که برنامه های علمی منطبق بر نیازهای روز دست اندرکاران امر بهداشت باروری و با عنایت بر سیاست های جاری جمعیتی کشور طراحی شود.
اکبری ادامه داد: طرح مهمترین چالش های موجود در حوزه سلامت باروری و ناباروری و دستیابی به راهکارهای علمی و عملی بهینه برای رفع مشکلات مرتبط با باروری و بالندگی جمعیت از اهداف این کنگره است.
دبیر علمی هشتمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری خاطرنشان کرد: برنامه علمی کنگره امسال عمدتا بر دیدگاه بالینی در حوزه درمان ناباروری متمرکز شده است و در این خصوص از دانش 63 نفر از اساتید برجسته دانشگاه ها و مراکز علمی ایران بهره می گیریم.
وی ادامه داد: همچنین تعداد هشت سخنرانی کلیدی با محوریت به روز حوزه های سلامت باروری و نازایی برگزار می شود.
اکبری افزود: تعداد 350 مقاله از سراسر ایران به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که با نظر کمیته علمی 110 مقاله برای سخنرانی طی 6 پنل و 106 مقاله به عنوان پوستر انتخاب شدند.
دبیر علمی این کنگره در پایان اعلام کرد: در پایان این کنگره پوستر برتر انتخاب می شود.
به گزارش ایرنا، هشتمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری تا روز بیست و هفتم آذر در محل مرکز محل همایش های بین الملی دانشگاه شهید بهشتی ادامه دارد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا