هفدهمین همایش صنایع دریایی برگزار می شود

هفدهمین همایش صنایع دریایی با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی با رویکرد آشنایی کارشناسان و متخصصان، اساتید و مسئولان اجرایی کشور با مسائل و مشکلات این صنعت و ارائه راهکارهای منطقی جهت حل مشکلات و پیشرفت بیشتر برگزار خواهد شد. 
محمدسعید سیف دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی با اشاره به اهمیت حوزه دریا در توسعه اقتصادی در کشور گفت: برگزاری همایش هایی تحت عنوان همایش صنایع دریایی می تواند محل مناسبی برای طرح مسائل و تدوین روش های ارتقاء و توسعه این صنعت باشد. بر این اساس این انجمن شروع به برگزاری همایش های صنایع دریایی کرد. 
سیف افزود: برگزاری اولین همایش در سال 78 با حمایت سازمان برنامه و بودجه، دفتر مطالعات علمی و صنعتی ریاست جمهوری با استقبال خوبی از طرف مسئولین وقت همچون ریاست سازمان برنامه و بودجه، معاونین وزرای دفاع، صنایع و معادن، راه و ترابری، فرماندهان نیروی دریایی سپاه و ارتش و مدیران ارشد دریایی مواجه شد و با تشکیل هیات رئیسه همایش، هدایت و برنامه ریزی برای برگزاری هرچه باشکوه تر این همایش را به عهده گرفتند. 
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری 16 سال مستمر همایش های صنایع دریایی بیان کرد: با توجه به تصویب لایحه حمایت از توسعه صنایع دریایی بعد از سال ها تلاش و پیگیری در مرداد ماه سال 86 و بسیاری از پتانسیل های مورد نیاز توسعه و پیشرفت صنایع دریایی در کشور مانند امکانات سخت افزاری و نیروهای تحصیل کرده که در حال حاضر مهیا است، امید می رود هفدهمین همایش صنایع دریایی در دی ماه 1394 بتواند اجتماع کاملی از کلیه مدیران ارشد مرتبط با موضوع باشد و به اهداف و نتایج مورد انتظار دست یابد. 
وی از برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی در روند برگزاری هفدهمین همایش صنایع دریایی خبر داد و گفت: با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی بیش از 100 شرکت داخلی و خارجی به همراه 18 شرکت دانش بنیان دریایی در این همایش حضور خواهند داشت تا به ارائه دستاوردهای خود بپردازند. 
به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر اساس این گزارش هفدهمین همایش صنایع دریایی کیش در محورهایی از جمله مدیریت، برنامه ریزی و اقتصاد دریایی، سرمایه های انسانی، حمل و نقل و خدمات دریایی، قوانین، مقررات و استانداردها، کاهش سوانح دریایی، مهندسی دریا، محیط زیست و انرژی های تجدیدپذیر، سازه های ساحلی و نزدیک به ساحل، کشتی سازی، و سازه های فراساحلی، و در نهایت فناوری های نوین برگزار خواهد شد. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا