نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کمک 960 میلیارد ریالی دولت به شرکت های دانش بنیان

علی وطنی سه شنبه شب در جلسه بررسی وضعیت شرکت های دانش بنیان استان گلستان در گرگان افزود: اگر چه تعداد شرکت های دانش بنیان گلستان مطلوب است، اما به دلیل نبود طرح های مناسب، بودجه های در نظر گرفته شده برای آنها بسیار کمتر از دیگر استان هاست.
وی بیان کرد: از مجموع کمک های دولتی سال گذشته به شرکت های دانش بنیان دانشگاه های کشور با توجه به طرح هایی که به این معاونت ارائه کردند، سهم استان گلستان فقط یک میلیارد و 500 میلیون ریال بود. 
معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: یکی از اهدافی که در پذیرش طرح ها از طرف شرکت های دانش بنیان پیگیری می شود، کاربردی بودن و امکان تجاری شدن آن برای رسیدن به درآمد و تولید انبوه است. 
وطنی ادامه داد: البته در کنار توجه به کاربردی بودن طرح ها، از تولید علم و گسترش مرزهای دانش غافل نیستیم و از این گونه طرح ها هم حمایت می شود. 

** استفاده از نتایج طرح های شرکت های دانش بنیان در اجرای اصول اقتصاد مقاومتی 
استاندار گلستان هم گفت: شرکت های دانش بنیان می توانند موجب تحول در عرصه علم و دانش و کشف یافته ها و نتایج جدید اقتصادی شوند که این یافته ها در اجرای اصول اقتصاد مقاومتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
حسن صادقلو اظهار کرد: بیانات و سخنان رهبر معظم انقلاب در این زمینه موجب توجه به نقش برجسته شرکت های دانش بنیان در تحولات و تغییرات اقتصادی شد.
وی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان با توجه به ویژگی های خود و پویایی و تطبیق با شرایط محیط پیرامونی و انعطاف پذیری بالا و توزیع عادلانه ثروت براساس شایسته سالاری ، تاثیر زیادی در عدالت اقتصادی دارند. 
به گزارش ایرنا استاندار گلستان ادامه داد: با توجه به اینکه یکی ازعوامل اساسی رشد تولید سرانه ملی، اقتصاد دانش بنیان و بنگاه های اقتصادی دانش بنیان است، یکی از راهکارها در این بخش خودکفایی پایدار در محصولات راهبردی، ارتقای فناوری و افزایش بهره وری عوامل تولید از طریق دانش بنیان نمودن اقتصاد و توسعه شرکت ها است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل