ارائه جدیدترین دستاوردهای صنعتی شریف در نمایشگاه هفته پژوهش

غرفه این دانشگاه در کنار 300 شرکت کننده از میان دانشگاه ها، مراکز پژوهشی، پژوهشگاه ها، مراکز اجرایی و تامین کنندگان مالی در شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی کشور، به منظور ارائه و معرفی دستاوردها و برنامه های پژوهشی برپا شده است.
مسوولان صنعتی شریف تلاش کرده اند تا ضمن نمایش دادن محصولات پژوهشی که تجاری شده و به مرحله بازار رسیده اند، خدمات فناورانه این دانشگاه در حوزه های مختلف از جمله خدمات صنعتی و آزمایشگاهی را در این نمایشگاه معرفی کنند.
همچنین در بخشی دیگر، مسئولان معاونت پژوهشی این دانشگاه برنامه های خود در راستای تجاری سازی پژوهش های انجام شده را برای علاقمندان تشریح می کنند.
در غرفه دانشگاه صنعتی شریف طی برگزاری شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، 6 مرکز و دفتر خدمات فناوری دانشگاه صنعتی شریف توانمندی های خود در حوزه های مختلف از جمله توربین های گازی، سیستم های احتراق و انرژی، جداساز لرزه ای، هدایت و کنترل، طراحی سیستم و اتوماسیون، سوخت، احتراق و آلایندگی را به نمایش گذاشته اند.
همچنین مرکز خدمات آزمایشگاهی و مرکز کارگاه های ساخت دانشگاه صنعتی شریف از دیگر مراکزی هستند که در این نمایشگاه خدمات خود را برای صاحبان صنایع و دیگر مراکز تحقیقاتی تشریح می کنند. 
علاوه بر این پژوهشکده شهید رضایی، مرکز پژوهشی مهندسی دریا، مرکز تحقیقات فناوری های توانبخشی عصبی هوشمند جواد موفقیان، هسته الکترونیک پیشرفته، گروه تحقیقاتی نانو دانشکده مهندسی شیمی و نفت،آزمایشگاه مواد پیشرفته و نانومتری، آزمایشگاه پردازش گفتار، پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته نیز در غرفه دانشگاه صنعتی شریف حضور دارند.
ماهواره های 'شریف ست' که هم اکنون دومین نمونه آن برای پرتاب در اختیار سازمان فضایی قرار گرفته از افتخارات دانشگاه صنعتی شریف است که علاقمندان می توانند با بازدید از غرفه این دانشگاه در مورد آخرین دستاوردهای این پروژه کسب اطلاع کنند. 
هر چند اغلب فناوری های شرکت داده شده از سوی دانشگاه صنعتی شریف از جمله استند آزمایشگاهی کنترل وضعیت سه درجه آزادی چهارپره، شیرهای دیافراگمی، رنگ ها و پوشش های آبگریز، پوست مصنوعی، نانو مواد پر کننده دندان همگی توسط پژوهشگران رشته های فنی انجام شده اند اما دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف با ارائه پلاستیک های رسانا که با کمک نانولوله های کربنی ساخته شده بودند نشان داد علوم پایه هم در این دانشگاه می توانند محصولات تجاری را به تولید برسانند.
محصولات و خدمات تنها دستاوردهایی نیستند که دانشگاه صنعتی شریف آنها را به نمایشگاه آورده است بلکه راه رسیدن به دانش و فناوری قابل عرضه به بازار خود دستاوردی است که مسئولان معاونت پژوهشی این دانشگاه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش سعی دارند تجربیات خود را در این زمینه به سایرین انتقال دهند. 
به همین جهت در غرفه این دانشگاه امکان کسب اطلاعات درباره دو برنامه اصلی تجاری سازی محصولات و خدمات دانش بنیان تحت عناوین برنامه خانواده فناوری و برنامه توسعه و انتقال فناوری نیز وجود دارد.
شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار از روز گذشته 23 آذرماه با حضور وزیران علوم، تحقیقات و فناوری، صنعت، معدن و تجارت و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل دائمی نمایشگاه های تهران آغاز به کار کرد.
به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی شریف، علاقمندان می توانند تا روز پنجشنبه 26 آذرماه 1394 از ساعت 9 تا 16 از دستاوردهای ارائه شده در غرفه های نمایشگاه بازدید کنند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا