نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دبیرشورای عالی فضای مجازی: به دنبال ایجاد تعادل در فضای مجازی هستیم

 سید ابوالحسن فیروزآبادی در جلسه مشترک با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: این شورا سعی دارد در فضای مجازی تعادل ایجاد کرده تا ٣ عنصر اصلی فضای مجازی یعنی بخش سرگرمی، خدماتی و اطلاع رسانی به یک میزان کاربرد داشته باشند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر بخش اعظمی از استفاده از فضای مجازی مربوط به بخش سرگرمی بوده و در دو بخش دیگر ضعیف تر عمل شده است.
فیروزآبادی اظهار کرد: در بخش خدماتی در حوزه بهداشت، بیمارستان ها فعالیت خاصی ندارند و در بخش آموزشی و اقتصادی نیز به جایگاه مطلوبی نرسیده ایم . 
رئیس مرکز فضای مجازی بیان کرد: در بخش دولت الکترونیک رتبه ١٠٤ را داریم که بسیار پایین است. 
وی افرود: در بخش آموزش اهتمام ملی و همه جانبه و سرمایه گذاری جدی در امر ایجاد و توسعه انواع فناوری ها و منابع کاملا پیشرفته و رقابتی خصوصاً با استفاده و ایجاد رشته های نوین دانشگاهی و تربیت سرمایه های انسانی متعهد، متخصص و کارآمد مورد نیاز در بخش های مختلف باید صورت گیرد. 
فیروزآبادی با اشاره به این که توسعه محتوا و خدمات کارآمد رقابتی منطبق بر ارزش ها و فرهنگ اسلامی- ایرانی در تمامی قلمروهای مورد نیاز جامعه از اهداف این شورا است، تاکید کرد: آموزش مجازی، آینده پژوهی، آموزش عمومی و فرهنگ سازی،خط و زبان فارسی، دانش نامه های برخط و بانک های اطلاعاتی، کتابخانه الکترونیکی، بانک اطلاعات الکترونیکی، رصد کاربری، محتوا و خدمات، بازی رایانه ای، IPTV و IPMedia، سایت و پرتال، سایت های خارجی کشور و باشگاه، کانون و انجمن از جمله اولویت های شورای عالی فضای مجازی محسوب می شود.
وی با بیان این که شبکه ملی اطلاعات تا یک سال آینده تحقق خواهد یافت، گفت: با شروع دور جدید فعالیت شورای عالی فضای مجازی، مقام معظم رهبری به منظور ایجاد جایگاه فراقوه ای برای این شورا وظایفی را تبیین کردند و بر همین اساس شوراهای عالی مصوب در گذشته که موازی این شورا بودند، منحل شدند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: پیشنهاد می شود فراکسیون فضای مجازی برای هماهنگی بیشتر شورا با مجلس تشکیل شود و همچنین در صورتی که ٤ هزار میلیارد تومان به یارانه انرژی اختصاص می یابد، ردیفی نیز به تولید محتوا، خدمات و سرمایه تخصیص یابد تا از طریق تغییر کاربری بتوانیم تولیدات خود را افزایش دهیم.
همچنین در ادامه این جلسه علی رضا منادی سفیدان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تشکر از مقام معظم رهبری برای ورود به موقع به حوزه فضای مجازی و جلوگیری از موازی کاری ها در این زمینه گفت: در این خصوص باید همه زوایا مدنظر قرار بگیرد که به این منظور هم باید دولت الکترونیک اجرا شود و هم باید برای تعداد زیاد کارمندانی که به این واسطه بیکار می شوند، فکری شود. نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آموزش ها در حوزه فضای مجازی در خانواده پایین است، افزود: از سوی دیگر بحث تامین محتوا بسیار اهمیت دارد و می تواند منجر به اشتغالزایی شود. 
جبار کوچکی نژاد نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز گفت: متاسفانه هنوز فضای مجازی در بخش قانونگذاری کند است و از سوی دیگر فرهنگ سازی نیز در فضای مجازی ضعیف است که نیازمند کار بیشتر هستیم. 
علیرضا منظری توکلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه گزارش های ارائه شده از سوی شورای عالی فضای مجازی حاکی از اهمیت به فرمایشات مقام معظم رهبری است، گفت: در این خصوص نگرانی برای افزایش پهنای باند وجود دارد و ممکن است حفره ای برای نفوذ ایجاد کند که مرکز پژوهش ها نیز بر این خطر تاکید داشته است. 
به گزارش ایرنا از مرکز ملی فضای مجازی،نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی افزود: شورای عالی فضای مجازی باید بیاندیشد که افزایش پهنای باند چقدر خطرناک است و چطور می توان مانع این خطر شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل