نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مهاجرت صدها گونه جانوری به قطب شمال و جنوب

پدیده گرمایش کره زمین به صورت مستقیم توسط انسان شکل گرفته است و عملا انسان ها با توجه به ساختار زندگی مدرن خود، زندگی تمام موجودات این کره خاکی را تحت الشعاع قرار داده و به خطر انداخته اند

تحقیقات دانشمندان نشان داده است که متوسط حرکت پرندگان به سوی قطب شمال از سال 1966 میلادی تا به امروز به میزانی نزدیک به 100 کیلومتر بیشتر شده است.

در آخرین نمونه از بحران های ناشی از نحوه گرم شدن کره زمین توسط بشر دانشمندان دریافتند که اکوسیستم زمین نه تنها در دریاها بلکه در خشکی نیز در حال تغییر است و صدها گونه جانوری برای یافتن محیط زندگی دارای حرارت مطلوب به سوی دو قطب سیاره در حرکت هستند.

دانشمندان دانشگاه آبریستویث در ولز که از سال 2013 مشهور به مطالعه گونه های مختلف جانوری بوده اند به این بحران پی برده اند. در تحقیقات این دانشمندان نزدیک به هزار گونه جانوری مدنظر قرار گرفتند و مشخص شد که در طول قرن بیستم و سال های آغازی قرن بیست و یکم عملا بسیاری از موجودات برای فرار از گرما، میزان مسافت مهاجرت خود را چندین مایل افزایش داده اند و به صورت محسوسی به حرکت به سوی قطب های زمین گرایش نشان داده اند.

این موضوع در طول سال های آینده بحرانی تر نیز خواهد شد زیرا فرایند گرمایش کره زمین در دهه اخیر شتاب سرسام آوری گرفته است. شایان ذکر است که این مهاجرت اجباری تنها شامل گونه های آبزی نخواهد بود و جانوران ساکن خشکی نیز در حال انجام فرایند مشابه هستند. تحقیقات دانشمندان نشان داده است که متوسط حرکت پرندگان به سوی قطب شمال از سال 1966 میلادی تا به امروز به میزانی نزدیک به 100 کیلومتر بیشتر شده است. این موضوع به شدت نگران کننده است زیرا با توجه به ادامه روند گرمایش، موجودات فاقد قابلیت مهاجرت در معرض انقراض قرار خواهند گرفت.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل