انجماد آبشار نیاگارا

بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی منابع خبری در کانادا ،  آبشار نیاگارا به طور کامل منجمد شده است . البته یخ زدن آبشار به اعتقاد کارشناسان محیط زیست ، امری غیر طبیعی نبوده و امکان پذیر است . این یخ زدگی به گونه ای است که حتی بخش های پائینی آبشار نیز منجمد شده و به سادگی می توان در زیر آن قدم زد . 
گفتنی است در سال 1912 میلادی نیز این آبشار به طور کامل منجمد شده بود که همین موضوع سبب جلب توجه مردم و ازدحام در مناطق یخزده شده و در نتیجه بر اثر شکستن یخ ها ، یکی از بازدیدکنندگان از بالای آبشار سقوط کرده و جان سپرد . 
در سال جاری دما هوا در این مناطق به شدت کاهش یافته و وزش شدید باد نیز مزید بر علت شده تا همزمان با ورود یک توده هوای قطبی به این منطقه ، بخش های بزرگی از آمریکای شمالی از کانادا تا مناطق میسوری در ایالات متحده آمریکا تحت تاثیر این توده هوای سرد قرار گرفته و منجمد شود .  گفتنی است دامنه این توده هوای یخ زده تا منطقه فلوریدا نیز امتداد داشته است . کارشناسان هواشناسی پیش بینی می کنند تا روز یک شنبه هوای این مناطق کمی گرم تر شده و پس از آن موج دیگری از سرمای شدید ، مناطق مورد بحث را تحت تاثیر قرار خواهد داد . این پدیده طبیعی سبب یخ زدگی آبشار نیاگارا شده که نشان دهنده شدت سرمای حاکم بر این منطقه است . به این ترتیب احتمالا این آبشار برای مدت زمان بیشتری در حالت انجماد باقی خواهد ماند . 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا