ضرورت تشکیل شورای توسعه علوم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی اصفهان

 امیرعلی حمیدیه در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان تاکنون در پیشرفت کشور نقش موثری داشته و در برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز این استان به عنوان یکی از قطب‌های اصلی کشور در حوزه سلول‌های بنیادی در نظر گرفته شده، به همین دلیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز پیگیر تقویت این قطب است.

وی در ادامه گفت: آن چه که در گزارشات در این جلسه بیان شد، با توجه به پیشینه این دانشگاه در حد مطلوب نیست و استان اصفهان باید به سرعت به آن چه که شایسته این استان است، دست یابد.

حمیدیه تصریح کرد: با توجه به سرمایه گذاری‌هایی که در دنیا در این حوزه صورت می‌گیرد، تجاری سازی این صنعت بسیار ضروری است و باید فعالیت‌های این دانشگاه در این زمینه افزایش یابد؛ ولی با روند تولید مقالات کنونی، کشور جهشی در این جهت نخواهد داشت.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی ادامه داد: در کشور ژاپن طبق برنامه‌ریزی‌های تا سال 2020 آن، 40 درصد تولید ناخالص ملی این کشور از فروش قطعات یدکی انسان خواهد بود؛ به همین دلیل باید علم پایه‌ای را که به آن دست پیدا کرده‌ایم ترجمه کنیم. برنامه‌ریزی‌ها در کشور ما به صورت مشترک و گروهی در حد کافی نیست و باید در این استان با همکاری‌های بین مراکز و بخش‌های مختلف به سرعت فعالیت‌ها جهت رسیدن به نتیجه مطلوب هم‌افزایی شوند که با توجه به توانایی‌ها و نیروی انسانی قدرتمند این استان دور از دسترس نیست.

در این بازدید نشستی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حضور مسؤولان این دانشگاه برگزار شد که دکتر محمد حسین نصر اصفهانی، رییس پژوهشکده زیست فناوری رویان در ارتباط با فعالیت‌های انجام شده در این مرکز، از قبیل مدل‌های تمایز یافته در بیمارانی که مشکلات عصبی دارند و کار مشترک با دانشگاه کمبریج انگلستان گزارشی ارائه کرد.

همچنین پیمان کیهان ور، مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در ادامه به فعالیت‌های اخیر این ستاد از جمله آیین نامه ثبت فرآورده‌های سلول، بافت و ژن درمانی، جایزه ملی سلول‌های بنیادی و کارگروه‌های جدید تشکیل شده در ستاد اشاره کرد و از اساتید جهت حضور در این کارگروه‌ها دعوت کرد.

در پایان مهدی نعمت بخش، معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به نبود موانع جهت تشکیل شورای سلول‌های بنیادی استان اظهار کرد: تقاضای ما این است که در استان‌ها فرایند تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان با سیاست‌های استانی تطبیق داده شود.

وی همچنین نسبت به راه‌اندازی مرکز BMT در استان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا،در ادامه این برنامه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی معاونت علمی از مجتمع آموزشی، درمانی سید الشهداء(ع) اصفهان و امکانات و توانایی‌های این مرکز بازدید کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا