نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

التهاب مغزی به الزایمر منتهی می شود

تیمی از پزشکان و پژوهشگران ایتالیائی در مطالعات جدید خود دریافتند که وجود التهابات مغزی می تواند موجب آسیب دیدن حافظه شده و به تبع آن ؛ عوارض و بیماری های متعددی همچون آلزایمر ، زوال عقل ، اسکلروز چند گانه multiple sclerosis و بیماری های دیگر مرتبط با مغز و اعصاب در افراد ظاهر شوند .

سلول های آستروسیت در مرکز سیستم اعصاب نسبت التهاب مغزی واکنش نشان می دهند که این واکنش روی سلول های مرکزی حافظه یا هایپوکامپوس hyppocampus تاثیر گذاشته و  می تواند به شکل نقص در عملکرد مغزی پدیدار شود .

بر اساس این مطالعات ؛ سلول های آستروسیت     Astrocyte cells در بخش مرکزی سیستم اعصاب ، نقش مهمی در این فرایند ایفا می کنند . به گفته پرفسورآندره ولترا Professor Andrea Volterra از دانشکده  زیست سلولی و مورفولوژی دانشگاه لوزان  Lausanne University Department of Cell Biology and Morphology : " سلول های آستروسیت در مرکز سیستم اعصاب نسبت التهاب مغزی واکنش نشان می دهند که این واکنش روی سلول های مرکزی حافظه یا هایپوکامپوس hyppocampus تاثیر گذاشته و  می تواند به شکل نقص در عملکرد مغزی پدیدار شود . "

این پژوهشگر حوزه اعصاب و روان در ادامه توضیحات خود افزود : " کشف فوق الذکر در این حوزه می تواند مسیر دانشمندان را برای ساخت داروهایی جدید که روی عملکرد مغز تاثیر گذاشته و در آن نفوذ کنند را هموار کرده و تاثیرات مفیدی در برابر عارضه هایی همچون  زوال عقل و بیماری های عصبی دیگر داشته باشد . "

در خاتمه لازم به توضیح است که شرح کامل این پژوهش ها و نتایج به دست آمده از ان در آخرین شماره مجله پزشکی Cell journal منتشر شده و در دسترس پژوهشگران قرار دارد .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل