نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اوباما از توافق آب و هوایی کشوهای جهان در پاریس استقبال کرد

خبرگزاری رویترز از واشنگتن گزارش داد که به گفته اوباما آمریکا در هفت سال گذشته 'نقش راهبری در مبارزه با تغییرات اقلیمی را' داشته است.
اوباما در ارتباط با توافق 195 کشور جهان در مبارزه با کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و کاهش دمای زمین گفت: این توافق نشان می دهد که چه امکانی در اختیار دنیا هنگام وحدت است. اوباما ضمن اشاره به اینکه هیچ توافقی از جمله توافق پاریس بی نقص نیست گفت که 'مذاکراتی که نزدیک به 200 کشور را در برمی گیرد همیشه چالش آور است.'
رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد که در صورت نیل به اهداف توافق های پاریس تنها قسمتی از راه کاهش کربن از اتمسفر طی شده است.
براساس این گزارش استقبال اوباما در حالی ابراز می شود که مقاومت شدید جمهوری خواهان کنگره آمریکا با پیشنهادات وی دیده می شود. 
لازم به یادآوری است که توافق پاریس بر خلاف توافق کیوتو چندان الزام آور نیست و بدون شک از تصویب کنگره نخواهد گذشت. 
رهبری سنای آمریکا اعلام کرده است که 'امریکا قانونا ملزم به هیچ توافقی برای تنظیم اهدافی در ارتباط با انتشاز گازهای گلخانه ای یا هرگونه تعهده مالی بدون توافق کنگره نیست'.
'هیلاری کلینتون' که نامزد برتر حزب دموکرات برای انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکاست در بیانیه ای در توئیتر از این توافق استقبال کرد و منتقدان را مورد انتقاد قرار داد.
به گزارش ایرنا , وی اعلام کرد که درصورتی که به ریاست جمهوری برسد قطعا تغییرات اقلیمی را اولویت اصلی خود قرار خواهد داد. .
دموکراتها خواهان آن هستند که کنگره آن کشور که تحت قدرت جمهوری خواهان است از توافق پاریس حمایت کرده و بودجه لازم برای اجرای آن را فراهم کنند.
به گفته دموکرات ها بسیاری از افراد حرفه خود را صرف این کرده اند که وانمود کنند که تغییرات اقلیمی یک شوخی از سوی گروههای زیست محیطی سایه وار و دانشمندان پژوهشگر دارای افکار ماکیاولیستی است. اما مردم آمریکا به خوبی می دانند که این طور نیست.'
این اظهارات درحالی مطرح می شود که آمریکا خود برترین کشور تولید کننده گازهای گلخانه ای است. گازهای گلخانه ای که عمدتا منشا صنعتی دارند مهمترین عامل گرمایش و آلودگی آب و هوای زیست کره است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل