نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مرکز سل بالینی به عنوان یکی از مراکز تحقیقاتی برتر کشور معرفی شد

در نشست معاونین مراکز تحقیقاتی همکار با WHO این مرکز به عنوان یکی از مراکز تحقیقاتی برتر کشور انتخاب شد.
براساس امتیاز بندی انجام شده در خصوص مراکز تحقیقاتی همکار با سازمان بهداشت جهانی که بر طبق شاخص مشارکت هر یک از این مراکز با دانشگاههای خارجی انجام می پذیرد، مرکز سل بالینی ( از مراکز تابعه پژوهشکده سل دکتر مسیح دانشوری) جزو 3 مرکز برتر در نشر مقالات مشترک با مراکز بین المللی شناخته شده است.
به گزارش  ایرنا از مرکز آموزشی ، پژوهشی ، درمانی سل و بیماری های ریوی ، دکتر مهرناز مظفریان مدیر پژوهشی مرکز گفت، در نشست معاونین مراکز تحقیقاتی همکار با سازمان بهداشت جهانی که با همت دبیر خانه دائمی مراکز همکار(مستقر دردانشگاه علوم پزشکی کرمان) برگزار شد، دکتر ملک زاده (معاون تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت) و تنی چند از مدیران وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کشور حضور داشتند و مباحث مختلف در خصوص راهکارهای توسعه همکاریهای بین المللی و رفع چالشها مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.
مرکز تحقیقات سل بالینی واپیدمیولوژی در سال 1388 به ریاست دکتر علی اکبر ولایتی تاسیس شد. این مرکز در زمینه سل مقاوم (MDR-TB) ، سل فوق مقاوم (XDR-TB) و سل و اچ آی وی (TB & HIV) به تحقیقات و پژوهش می پردازد .
گسترش آموزش و پژوهش و تحقیقات کاربردی به منظور ارتقاء سطح علمی و کنترل بالینی بیماری سل در سطح کشور، دستیابی به آخرین یافته ها ، نوآوری ها و هماهنگی و همچنین همکاری منطقه ای و بین المللی در زمینه های مزبور همچنین ارائه روش های تکنولوژی پیشرفته در به کارگیری و استفاده از وظایف این مرکز است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل