نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

زمان پرتاب فالکون ۹ اعلام شد

 طی کمتر از یک سال اخیر سه مورد انفجار و ناکامی در حین انتقال محموله به ایستگاه فضایی بین المللی روی داده تا مشخص شود انتقال تجهیزات علمی و مواد غذایی به ساکنان این ایستگاه یکی از پرهزینه ترین فرآیندهای انتقال در دنیا است. در جریان این حادثه محموله باری به وزن حدود ۱۸۰۰ کیلوگرم بر فراز فلوریدا منفجر شد.

شرکت فناوری های اکتشاف فضایی یا Space X اعلام کرد که پرتاب موشک فالکون ۹ در تاریخ ۱۹ دسامبر برابر با ۲۸ آذر ماه خواهد بود. الون ماسک، موسس شرکت Space X در خبری اعلام کرد، نسخه ارتقاء یافته این موشک را از مجتمع راه اندازی شماره ۴۰ در پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا به فضا پرتاب خواهد کرد.

این موشک قرار است ماهواره مخابراتی ۱۱ Orbcomm OG-۲ را با خود به مدار پایینی زمین منتقل کند. این پرتاب، اولین پرواز فالکون ۹ بعد از فاجعه ۲۸ ژوئن موشک CRS-۷ است که تنها لحظاتی پس از پرواز منفجر شد.

الون ماسک در اکانت شخصی خود در توئیتر اعلام کرد، کارشناسان SpaceX تصمیم دارند تا ۳ روز قبل از این پرتاب، پرتاب ایستای موشک را در تاریخ ۱۶ دسامبر برابر با ۲۵ آذر ماه آزمایش کنند. پرتاب ایستا، یک آزمایش استاندارد است که توان سیستم یک موشک را برای پرتاب مورد بررسی قرار می دهد. 

موشک فالکون ۹، موشکی دو مرحله ای است که ۷۰ متر طول، ۳.۷ متر قطر و از وزن ۵۴۱۳۰۰ کیلوگرمی برخوردار شده است. مقدار محموله قابل حمل آن تا LEO یا مدار پایین زمین ۱۳۱۵۰ کیلوگرم و برای GTo یا مدار انتقال ثابت نسبت به زمین ۴۸۵۰ کیلوگرم است. 

به گزارش مهر، اما اکنون یک سوال مطرح می شود آیا این پرتاب موفقیت آمیز خواهد بود یا همانند پرتاب قبلی این شرکت فضایی با شکست مواجه خواهد شد؟

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل