معاون وزیرعلوم:تجهیزات پژوهشی دانشگاهها حداقل 500 میلیون دلار نیاز دارد

وحید احمدی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: بیش از 12 سال است که تجهیزات آزمایشگاهی و پژوهشی دانشگاه ها به روز رسانی نشده اند و در این مدت، علاوه بر افزایش تعداد مراکز آموزش عالی در کشور، تجهیزات مورد استفاده نیز مستهلک شده است.
وی افزود: حدود دو هزار و 800 موسسه و مرکز آموزش عالی در کشور فعال هستند که تامین تجهیزات همه آنها بسیار هزینه بر است.
احمدی خاطرنشان کرد: 40 دانشگاه بزرگ کشور، نیازهای خود به امکانات پژوهشی را به ما اعلام کردند که برای تامین این نیازها به دو میلیارد دلار اعتبار نیاز داریم ولی سعی می کنیم انتظارات خود را با واقعیات منطبق کنیم.
وی با بیان اینکه وزارت علوم و دانشگاه ها، محدودیت های مالی دولت را درک می کنند، گفت: با وجود همه تنگناهای مالی، تامین حداقل تجهیزات و امکانات، برای تداوم فعالیت های پژوهشی دانشگاه ها ضروری است و خوشبختانه دولت هم این موضوع را مدنظر داشته و موافقت خود را در زمینه تامین منابع مالی برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی و پژوهشی اعلام کرده است.
به گفته معاون وزیرعلوم، قرار است منابع مالی خرید تجهیزات پژوهشی دانشگاه ها از طرف دولت به صورت فاینانس تامین شود.
وی ابراز امیدواری کرد روند اداری تامین امکانات پژوهشی دانشگاه ها هرچه سریعتر در مجموعه دولت طی شود و اعتبارات مورد نیاز آن به تصویب شورای اقتصاد برسد.
طی سالهای اخیر به دلیل عوامل متعددی همچون گران شدن ارز، کمبود بودجه، تحریم های بانکی و مالی، امکان خرید تجهیزات آزمایشگاهی و پژوهشی برای دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی با مشکلات زیادی مواجه بوده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا