نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

منطقی: رشد صنایع هوایی کشور با سرعت زیاد ادامه دارد

منوچهر منطقی روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: حدود سه سال پیش طی قراردادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی هواپیمای شش نفره را با توجه به موفقیت های مرکز طراحی و ساخت هواپیمای سبک فجر در طراحی، ساخت و تجاری سازی هواپیمای چهارنفره، به این مرکز واگذار کرد.
منطقی ادامه داد: در این مدت طراحی هواپیمای شش نفره انجام و نمونه سازی آن شروع شد و اواخر امسال تست های پروازی این هواپیمای ساخت داخل انجام خواهد شد. 
وی با اشاره به دو موتوره بودن هواپیمای یاد شده، بیان کرد: طراحی و ساخت هواپیماهای دو، چهار و شش نفره اکنون در کشور بومی سازی شده است.
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی اظهارکرد: خوشبختانه در حال حاضر هواپیمای چهار نفره ساخت داخل تجاری سازی شده و مجوزهای لازم را از سازمان هواپیمایی کشور اخذ کرده و هواپیمایی است که می تواند در بازارهای داخلی وخارجی عرضه شود.
منطقی گفت: رشد صنایع هوایی کشور در سه دهه اخیر بسیار خوب بوده و سرعت زیادی دارد. به کمک توانمندی متخصصان داخلی، صنعت ساخت هواپیماهای بومی سازی شده است و ما باید از توانمندی متخصصان در این حوزه برای رساندن کشور به نقطه قابل قبول این صنعت استفاده کنیم.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل