آسمان آمریکا در محاصره پهبادها

سیناپرس: کارشناسان علوم پروازی این روزها این پرسش را مطرح می کنند که چگونه می توان پرواز پهبادها در گوشه و کنار آسمان آمریکا بی خطر باشد؟ نخستین ایده ای که در این خصوص مطرح می شود استفاده از شبکه تلفن همراه برای تهیه سیستم جامع اطلاعاتی جهت کنترل ترافیک هوایی است.

درهمین خصوص شرکت نوپای تکنولوژیکی موسوم به Airware همکاری نزدیکی را با ناسا آغاز کرده با این هدف که پرواز انبوهی از پهبادها در آسمان آمریکا را به فرآیندی بی حادثه تبدیل کند.

این همکاری در قالب برنامه ای چهار ساله آغاز شده است و طی آن یک سری نمونه های اولیه از سیستم های مدیریت ترافیک هوایی ارایه می شود. بر این اساس الگوی مناسب پرواز پهبادهای تجاری در گوشه و کنار آسمان آمریکا طراحی می شود.

این درحالی است که سازمان هوانوردی فدرال آمریکا هنوز قوانین مشخصی درخصوص پرواز انبوه پهبادهای تجاری بر فراز این کشور وضع نکرده است.

پیش بینی می شود تا سال 2018 نزدیک به 7500 پهباد با وزنی درحدود 25 کیلوگرم بر فراز آمریکا درحال پرواز باشند.

از جمله ایده های دیگری که درخصوص طراحی سیستم کنترل ترافیک هوایی پهبادها در آمریکا مطرح شده استفاده از سیستمی مبتنی بر اینترنت است که بر این اساس ترافیک پرواز آنها بر اساس پیش بینی وضعیت جوی، موانع فیزیکی و نظایر آنها تعریف می شود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا