شارژ خودروی برقی با رکاب زدن

توصیف این اتوموبیل که با نام سان سایکلیست (Sunncyclist) خوانده می شود کمی دشوار است. این اتوموبیل کمی شبیه به یک سه چرخه است که سازندگان آن این خودرو را دوست دار طبیعت خوانده اند. سقف قابل چرخش این خودروی الکتریکی دارای یک پنل خورشیدی است که می تواند انرژی خورشیدی را به خود جذب کرده و آن را در درون باتری مخصوص این اتوموبیل ذخیره کند.

پدال طراحی شده برای راننده و دو مسافر آن نیز به نحوی طراحی شده است که می توانید در روزهای ابری، بدون نیاز به خورشید یا برق و تنها با پدال زدن اتوموبیل خود را به حرکت در بیاورید.

این خودرو برای روزهای ابری نیز چاره ای اندیشیده است به این ترتیب که شما با اتصال آن به برق می توانید باتری اتوموبیل را شارژ کرده و از آن استفاده کنید. علاوه بر این پدال طراحی شده برای راننده و دو مسافر آن نیز به نحوی طراحی شده است که می توانید در روزهای ابری، بدون نیاز به خورشید یا برق و تنها با پدال زدن اتوموبیل خود را به حرکت در بیاورید.

البته لازم به ذکر است که پدال زدن شما مستقیما برای به حرکت در آوردن چرخ های خودرو انجام نمی شود بلکه با این کار تنها باتری اتوموبیل خود را شارژ می کنید.

کمپانی یونانی سازنده این خودرو هم اکنون برای تولید انبوه این خودرو و ورود آن به بازار کمپین را ترتیب داده است. این کمپانی بیان کرده است که اگر بتواند در این کمپین مبلغ 110 هزار دلار را برای خود جمع آوری کند تولید انبوه این خودرو و ایجاد مدل های شهری و مسافرتی از آن را آغاز خواهد کرد. شایان ذکر است که سرعت حرکت هر دو مدل شهری و مسافرتی این خودرو 31 مایل، برابر با 50 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا