نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تزریق پول به ماندگاری شرکتهای دانش بنیان منجر نمی شود

به گزارش ایرنا، دکتر 'محمد جعفر صدیق' در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: در گذشته برخی تصور می کردند که اگر به افراد پول بدهند آنها می توانند شغل ایجاد کنند و به همین منظور در اواخر دولت هشتم حدود 900 میلیارد تومان و در دولتهای نهم و دهم نیز 30 هزار میلیارد تومان اختصاص یافته و هزینه شد.

وی ادامه داد: نتایج اعطای این تسهیلات نشان داد که داشتن پول منجر به ایجاد حرفه پایدار نمی شود و این قضیه درباره شرکت های دانش بنیان به مراتب سخت تر است.

صدیق با بیان اینکه دستیابی به دانش، تبدیل دانش به محصول و حفظ آن در فضای رقابتی کاری بسیار دشوار است، افزود: نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا، ماندگاری شرکت ها فرآیندی پیچیده و سخت است به طوریکه از هر 10 شرکتی که در دنیا ایجاد می شوند بعد از گذشت سه سال، 9 شرکت از چرخه فعالیت کنار می روند.

وی تاکید کرد: یکی از رویکردهای اصلی ما این است که بتوانیم زیرساختها و روش هایی را ایجاد کنیم که به افزایش نرخ بقای شرکتهای دانش بنیان کمک شود.

**نرخ بقای شرکتهای دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان 70 درصد است

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز در این مراسم گفت: براساس آمار موجود، 70 درصد شرکت های نوپایی که در این شهرک ایجاد می شوند بعد از گذشت پنج سال از فعالیت، به بقای خود ادامه می دهند و این نرخ در پارک ها و مراکز رشد موفق دنیا حدود 84 درصد است.

دکتر 'مهدی کشمیری' افزود: نرخ بقای شرکت ها در خارج از پارک های علم و فناوری ایران زیر 10 درصد است درحالیکه این رقم در دیگر کشورهای موفق دنیا به حدود 20 درصد می رسد.

تفاهم نامه همکاری مشترک پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان و تبادل تجربیات و هم افزایی طرفین به امضا رسید.
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل