نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ناراحتی تاثیری بر میزان مرگ و میر ندارد

محققان بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی میلیون ها زن بریتانیایی، دریافتند که شادی به خودی خود بر روی میزان مرگ و میر تاثیر گذار نیست.

محققان بعد از به حساب آوردن عواملی دیگر از سبک زندگی مانند بیماری قبلی، مصرف دخانیات و دیگر عوامل اقتصادی اجتماعی دریافتند که ناراحتی و عدم خوشحالی به تنهایی با افزایش میزان مرگ و میر مرتبط نیست.

دانشمندان در تحقیقات خود دریافته اند که افرادی که شاد هستند به میزان بیشتری نسبت به سایر افراد از ناامیدی از زندگی در امان نیستند. بث لیو به عنوان راهبر این تحقیق در این باره بیان کرد: «بیماری شما را ناراحت می کند اما ناراحتی به تنهایی موجب بیماری شما نمی شود. ما در طی پژوهش خود که ده سال به طول انجامید به این نتیجه رسیدیم که ناراحتی یا استرس هیچ تاثیر مستقیمی بر روی میزان مرگ و میر ندارد.»

بهداشت ضعیف و تهدید کننده حیات می تواند باعث عدم خوشحالی شود و به همین دلیل ناراحتی با افزایش میزان مرگ و میر مرتبط است. به علاوه مصرف کنندگان دخانیات نیز بیش از سایرین به ناراحتی گرایش دارند.

با این وجود محققان بعد از به حساب آوردن عواملی دیگر از سبک زندگی مانند بیماری قبلی، مصرف دخانیات و دیگر عوامل اقتصادی اجتماعی دریافتند که ناراحتی و عدم خوشحالی به تنهایی با افزایش میزان مرگ و میر مرتبط نیست. با این حال بنابر مظالعات قبلی، ناراحتی با محرومیت، مصرف دخانیات، عدم تحرک و زندگی نکردن با شریک خاصی در ارتباط است.

قوی ترین ارتباط یافت شده در این تحقیق این است که زنانی که پیشتر با بیماری خاصی دست و پنجه نرم کرده بودند خود را ناراحت، مضطرب، غیر قابل کنترل و ناآرام معرفی کرده بودند.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل