نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دوره تخصصی آزمون غیرمخرب جوش به روش مایعات نافذ برگزار شد

داود عندلیب اردکانی، رییس مرکز علمی کاربردی اردکان در گفت‎‎وگو با ایسنا در اردکان، هدف از برگزاری این دوره را تعامل هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه و ارتقای علمی دانشجویان و پژوهشگران حوزه صنعت بیان کرد و افزود: همانگونه که از نام مراکز علمی کاربردی بر می‎‎آید، توجه ویژه به کاربردی کردن مباحث علمی و تلفیق علم و عمل در محیط کار است.

وی با ابراز خرسندی از استقبال بی‌نظیر دانشجویان و صنعتگران در این دوره آموزشی از آن به عنوان نقطه عطف پژوهش در صنعت استان یاد و اظهار کرد: امیدواریم با برپایی دوره‌های مشابه به ویژه مسائل مرتبط با حوزه صنعت بتوانیم در جهت ارتباط این دو قطب بزرگ چرخه تولید کشور یعنی علم و صنعت، گامی مثبت برداریم.

عندلیب اردکانی با تاکید بر ظرفیت محدود این دوره با اعلام این که این مرکز در ادامه برای برگزاری کارگاه‎‎های آموزشی برنامه‎‎ریزی خواهد کرد، افزود: با توجه به استقبال گسترده دانشجویان و ظرفیت محدود، به زودی دوره‎‎هایی در همین راستا و با حضور اساتید مجرب را در برنامه‏‏‎‎های آتی این مرکز خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: دوره تخصصی آزمون غیر مخرب جوش در دو نوبت صبح و عصر با حضور رییس انجمن خوردگی ایران و 43 نفر شرکت‎‎کننده از بین دانشجویان و علاقه‎‎مندان این حوزه در مرکز آموزش علمی کاربردی اردکان برگزار شد که اکثر شرکت کنندگان آن شاغل در حوزه صنعت این شهرستان هستند.

گفتنی است، در این دوره‎‎ آموزشی در خصوص آزمون PT شناسایی به ویژه شناسایی ترک و منفذ در جوش، شناسایی عیوب سطحی در ریخته گری، شناسایی ترک ناشی از خستگی در اجسام تحت تنش مباحثی مطرح شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل