کفشی از جنس زباله اقیانوس

کمپانی آدیداس در ماه ژوئن سال میلادی 2015 از کفشی رونمایی کرد که مواد اولیه آن زباله های اقیانوسی بازیافت شده بودند. رونمایی از این محصول در واقع همکاری این شرکت تولید کننده لباس های ورزشی را با کمپانی پارلی (سازمان فعال در زمینه مبارزه با آلودگی های اقیانوسی سراسر جهان) را نیز روشن ساخت.

کفش جدید طراحی شده این کمپانی به کمک فناوری چاپ سه بعدی و با استفاده از پلیستر و جیلنت های بازیافت شده ساخته شده است.

هم اکنون آدیداس در این زمینه یک قدم فراتر گذاشته است. کفش جدید طراحی شده این کمپانی به کمک فناوری چاپ سه بعدی و با استفاده از پلیستر و جیلنت های بازیافت شده ساخته شده است. لازم به ذکر است که جیلنت در واقع دیواره ای ساخته شده از تور است که برای ماهیگیری استفاده می شود. قسمت فوقانی این کفش نیز با استفاده از پلاستیک های موجود در اقیانوس درست شده است. آدیداس در این باره بیان کرده است که این کفش کاملا دوستدار طبیعت است.

ماه گذشته آدیداس با معرفی چاپگر سه بعدی Futurecraft تلاش ها خود در زمینه این فناوری را به نمایش عموم در آورد. هم اکنون نمی توان گفت که دقیقا چه زمانی این کفش های بازیافتی راه خود را به بازار فروش عمومی باز خواهد کرد اما این شرکت بزرگ و سازمان پارلی هر دو بر این باورند که ورود این کفش ها به بازار هدف نهایی آنها است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا