نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کاووشگر ژاپنی در مدار زهره

سیاره زهره یا ونوس ، یکی از سیاره های منظومه شمسی است که کمتر مورد مطالعه و بررسی کیهان شناسان قرار گرفته شده است . در این میان سازمان فضائی ژاپن در تلاش بود تا اطلاعاتی از این سیاره به دست بیاورد .

کاوشگر ژاپنی آکاتسوکی  در ساعت 8 و 51 دقیقه صبح روز دوشنبه به مقصد خود رسیده و با کم شدن قدرت نیروی محرکه موتور از سرعت آن کاسته شد تا به این ترتیب کاوشگر فوق الذکر در مدار سیاره زهره قرار گرفته و ماموریت مطالعات خود را آغاز کند .

 نخستین تلاش این کشور برای ارسال یک کاوشگر به سیاره زهره در حدود 5 سال پیش انجام شده بود که این عملیات به دلیل بروز اختلال در سیستم محرکه فضاپیما و کاوشگر ساخته شده ، ناموفق باقی ماند . در پی این شکست ، دانشمندان ژاپنی با تلاش فراوان موفق به رفع معایب و مشکلات موجود در سیستم های پیشین کرده و موفق به اعزام کاوشگر جدیدی به سمت سیاره زهره شدند . بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه ، فضاپیمای کاوشگر آکاتسوکی Akatsuki روز دوشنبه گذشته ( هفتم دسامبر برابر با 16 آذرماه ) موفق به اجرای ماموریت در نظر گرفته شده خود شده و پژوهش های مرتبط با سیاره زهره آغاز شد . بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان فضائی ژاپن ، این کاوشگر در ساعت 8 و 51 دقیقه صبح روز دوشنبه به مقصد خود رسیده و با کم شدن قدرت نیروی محرکه موتور از سرعت آن کاسته شد تا به این ترتیب کاوشگر فوق الذکر در مدار سیاره زهره قرار گرفته و ماموریت مطالعات خود را آغاز کند .

در خاتمه لازم به توضیح است که کاوشگر آکاتسوکی از مرکز مطالعات فضائی جزیره تانگاشیما Space Center on Tanegashima Island به ماموریت فرستاده شده بود .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل