نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

استاد فقید انتظامی در جامعه علمی کشور بسیار تاثیرگذار بود

 'وحید احمدی' در مراسم بزرگداشت استاد انتظامی که عصر امروز – چهارشنبه -در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر مسوولان آموزش عالی و جمعی از استادان، پژوهشگران و پیشکسوتان عرصه پلیمر، شیمی و مهندسی شیمی برگزار شد، از خدمات شایسته مرحوم پروفسور انتظامی یاد کرد و گفت: دکتر انتظامی با مجموعه فعالیت ها و تلاش ها، کوشش ها و پیگیری ها و برنامه هایی که داشت، اثرات زیادی در جامعه علمی کشور به جا گذاشت.
وی با بیان این که در این قبیل مراسم معمولا باید دو ذکر داشته باشیم، افزود: یک ذکر از فرد از دست رفته و دوم ذکری برای خودمان است که باید چه کنیم.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم اظهار داشت: پروفسور انتظامی به عنوان پیشکسوتی در جامعه پلیمر، انجمن پلیمر، دانشگاه تبریز و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی، دانشگاه امیرکبیر و مجامع مختلف و پروژه های گوناگون فعالیت داشت که این ارزش بزرگی است که قطعا از تمامی ابعاد تاثیرگذار بوده است و جامعه علمی قدردان زحمات ایشان هستند.
احمدی ادامه داد: همین طور که ما به عنوان اعضای هیات علمی علاقه مندی هایی داریم، برای یک دانشمند نیز بیشترین ارزش، علم و آثاری است که به جای می گذارد.
دکتر 'حمید میر زاده' رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در سخنانی در خصوص ویژگی های شخصیتی پروفسور انتظامی، وی را دانشمندی دوست داشتنی، با اخلاق آکادمیک و فردی با وقار، منظم و جدی در کار توصیف کرد و گفت: در زمان ریاست این جانب در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، ایشان در این پژوهشگاه در سمت معاون پژوهشی منشاء خدمات و تحولات شایانی بودند.
رییس اسبق پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران افزود: مرحوم پروفسور انتظامی یک انسان عالم و بهشتی روی این کره خاکی بود. جدیت و دل نهادگی، متانت و دلبستگی به کار و هشیاری پروفسور از او یک استاد نمونه، پاکدامن بهشتی ساخته بود.
در ادامه این مراسم، از خانواده مرحوم پروفسور انتظامی با تقدیم لوح تقدیر و قدردانی به عمل آمد و نیز از سالن مشاهیر پلیمر رونمایی شد.
علی اکبر انتظامی پدر شیمی پلیمر ایران متولد سال 1322 بود که مدرک لیسانس شیمی خود را در سال 1345 از دانشگاه تبریز و فوق لیسانس مهندسی شیمی و دکترای تخصصی شیمی پلیمر را در سال 1967 تا 1971 از دانشگاه لوئی پاستور فرانسه دریافت کرد.
وی در سال 1350 در دانشگاه تبریز مشغول به کار شد و طی چهار دهه فعالیت در این دانشگاه منشاء خدمات بسیاری بود و به عنوان یکی از دانشمندان برتر جهان اسلام معرفی شد.
انتشار 166 مقاله پژوهشی در نشریات علمی داخلی و خارجی ، 150 مقاله در سمینارهای علمی داخلی و خارجی ، ثبت پنج مورد اختراع، تالیف و ترجمه پنج عنوان کتاب و راهنمایی صدها رساله دکتری و پایان نامه دوره کارشناسی ارشد بخشی از کارنامه علمی و پژوهشی در طی حیات پربار این استاد فرهیخته بود.
به گزارش ایرنا ،مرحوم انتظامی در سن 73 سالگی در تیرماه سال جاری دار فانی را وداع گفت.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل