نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چاپ 40 مقاله ISI توسط محقق های مرکز نجوم و اختر فیزیک مراغه

حسین عبادی، روز چهارشنبه همزمان با هفته پژوهش درگفت وگو با ایرنا افزود: در سال جاری دراین مرکز علمی 121 طرح برای تحقیق مطرح و مصوب شده که محقق ها پس از انجام پژوهش های خود آن را به صورت مقاله جهت چاپ در مجله های معتبر بین المللی ارایه می کنند. 
وی اظهارکرد: مقاله های چاپ شده بیشتر در زمینه های سیاه چاله ها، فیزیک خورشید، نسبیت عام و گرانش، پلاسمای فضایی، ماده تاریک، نجوم ذره ای کیهان شناسی، ستارگان نوترونی و تاریخ علم نجوم است. 
رئیس مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه با اشاره به اینکه این مرکز از سال ٨٢ فعالیت علمی و پژوهشی خود را آغاز کرده است، یادآور شد: محقق های این مرکز تا کنون حدود 400 مقاله آی. اس.آی (ISI) و حدود 10 مقاله علمی و پژوهشی را در مراکزعلمی جهانی به چاپ رسانده اند. 
عبادی ادامه داد: کتاب های منظومه شمسی و سیاره های فراخورشیدی، درآمدی بر کیهان شناسی نوین، سیاه چاله ها، گنجینه فرمول های کلیدی ریاضی و فیزیک و آشنایی با بخش تاریک کیهان از جمله کتاب های تالیف شده پژوهشگرهای این مرکز است. 
مرکز نجوم و تحقیقات اختر فیزیک مراغه زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بهره گیری از اعضای هیات علمی خارجی و داخلی در زمینه های مختلف علم نجوم فعالیت دارد. 
این مرکز از طرح های پژوهشی و تحقیقاتی که در داخل و خارج از کشور در زمینه نجوم انجام می شود و طرح های بین المللی فضایی و زمینی حمایت می کند. 
تربیت نیروی انسانی در زمینه های پژوهشی و آموزشی، تلاش برای درخشش علمی با استفاده از چاپ مقاله ها برای تازه ترین موضوع های نجومی و انعقاد قرارداد برای اجرای طرح های بین المللی از برنامه های این مرکز است. 
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل