تشکیل فن بازار در همه استان ها تا سه سال آینده

 مهدی صفاری نیا افزود: درحال حاضر9 تقاضا برای ایجاد فن بازار در استان های مختلف ارایه شده است و تلاش داریم تا سه سال آینده در تمام استان های کشور، یک شعبه از فن بازار ایجاد کنیم.
وی بیان کرد: فن بازارهای ملی ایجاد شده با همکاری پارک های علم و فناوری، جهاددانشگاهی و شهرک های فناوری که زیر مجموعه وزارت صنایع هستند در استان های کشور ایجاد شده اند.
صفاری نیا با اشاره به اینکه در فن بازار ارائه مشاوره در خصوص مراحل انتقال تکنولوژی نیز انجام می شود ادامه داد: از طریق شبکه فن بازار می توانیم بانک اطلاعات فناوری کشور را نیز تکمیل کنیم.
وی گفت: یکی از ابزارهایی که برای تسهیل فعالیت های توسعه فناوری، شفاف سازی و تقویت بازار فناوری در دنیا مورد استفاده قرارمی گیرد، فن بازارها هستند تا بدین واسطه به ایجاد یا فعال تر شدن بخش های مختلف درگیر با مقوله تجاری سازی، مبادله و توسعه فناوری کمک کنند.
صفاری نیا افزود: وظیفه فن بازارها، گردآوری و مدیریت اطلاعات مرتبط با دستاوردها ونیازهای فناوری منطقه، با هدف تعریف همکاری از طریق اشتراک این اطلاعات درسطح منطقه و با سایرمناطق کشور است، فن بازارمحلی برای مبادلات تکنولوژی است که نقش واسطه ای برای رساندن اطلاعات تکنولوژی به عرضه کنندگان، متقاضیان، کارآفرینان و سرمایه گذاران دارد.
وی با تاکید براینکه برخی دانشگاها وصنایع خاص هم می توانند یک فن بازار تخصصی داشته باشند، گفت: درحال حاضر بانک اطلاعات فن بازار کشور درحال تکمیل است تا بر این اساس زمینه داد و ستد فناوری در داخل و خارج تسهیل شود.
به گزارش ایرنا از پارک علم وفناوری پردیس،به گفته وی، اکنون عملیات ارائه خط اعتباری بانک صندوق نوآوری و شکوفایی برای لیزینگ محصولات شرکت های دانش بنیان واعطای تسهیلات به همه خریداران محصولات شرکت های دانش بنیان با نرخ پایین از طریق فن بازار انجام می شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا