نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

انجام عمل جراحی مغز بدون بیهوشی کامل در اصفهان

 پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز سه شنبه اعلام کرد: این عمل جراحی بر روی زن 58 ساله ای که مبتلا به تومور منژیوم بود صورت گرفت.
عضو هیأت علمی گروه بیهوشی و مراقبت های ویژه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این باره گفت: این بیمار با بلوک کردن اعصاب حسی جمجمه و سپس تزریق آرامبخش مورد عمل جراحی قرار گرفت.
دکتر محمد علی عطاری افزود: در این عمل جراحی بیمار به خواب فرو رفت و در زمان لازم و با درخواست جراح اقدام به بیداری وی شد و پس از برقراری ارتباط کلامی با بیمار و کنترل حرکت دست ها و پاها مجدد با تزریق آرام بخش به خواب رفت .
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در این عمل جراحی، علائم حیاتی بیمار به طور کامل تحت نظر بود و بیمار دچار کاهش یا افزایش فشار خون، افزایش فشار داخل جمجمه، کمبود اکسیژن خون و اختلال در ریتم و سرعت ضربان قلب نشد.
همچنین به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، نخستین عمل جراحی ترمیم نشت مایع مغزی نخاعی از بینی و گوش یک کودک دو ساله در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) انجام شد.
این عمل جراحی توسط تیم پزشکی هشت نفره به سرپرستی دکتر محمدرضا عمرانی متخصص گوش و حلق و بینی و دکتر حمیدرضا ابطحی فلوشیپ جراحی گوش و عضو هیات علمی دانشگاه با موفقیت انجام شد.
این کودک به دنبال نشت مایع مغزی نخاعی از بینی و گوش پس از درمان های اولیه برای جراحی آندوسکوپی ترمیم نشت مایع مغزی نخاعی آماده شد و پزشکان در یک عمل دو بخشی چهار و نیم ساعته با شناسایی محل نشت و ترمیم آن در سقف بینی راست و همزمان کف گوش میانی، موفق به کنترل نشت مایع مغز شدند.
به گزارش ایرنا،با توجه به پیچیدگی های آناتومیک کودک بیمار در مقایسه با بزرگسالان، این عمل در نوع خود و در این سن در اصفهان نخستین عمل جراحی بشمار می آید.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل