قوانین تجارت الکترونیکی کشور به روز نمی شود

ایران نیز مانند این کشورها از تجارت الکترونیک بهره برده است اما، هدف اصلی ایران از آن توسعه صادرات است.از این رو، در صورتی که دولت پشتیبانی لازم را برای توسعه تجارت الکترونیک انجام دهد و سرمایه گذاری و برنامه ریزی مناسب را برای تحقق آن در نظر بگیرد می تواند پایگاه داده بزرگی از اطلاعات صادرات و تجارت را ایجاد کند.

در ایران به دلیل عدم وجود یک مدیریت متمرکز، این پروسه به صورت سازمان های مستقل و خود محور ایجاد شده است و هنوز به صورت کامل تجارت جهانی را پشتیبانی نمی کند.

پویا محمودیان، مسئول کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با اشاره به برگزاری جلسات هم اندیشی با مدیران معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: کمیسیون تجارت الکترونیکی بابرگزاری جلسات متعدد و با حضور فعالان حوزه تجارت الکترونیکی مشکلات پیش روی  این کسب و کار را شناسایی و مورد بررسی قرار داده و مسائل و چالش های فعالیت در این فضا  رادر قالب سندی آماده کرده است.

محمودیان با اشاره به تدوین این سند در سایه قانون تجارت الکترونیکی ادامه داد: سند بررسی مشکلات حوزه تجارت الکترونیکی شامل طرح و بررسی اهم معضلات و چالش هایی است که فعالان این حوزه برای ادامه فعالیت و یا توسعه کسب و کارشان با آن روبه رو هستند.

او در تشریح مشکلات کسب و کار در حوزه تجارت الکترونیکی به موضوع فقدان به روزآوری قوانین تجارت الکترونیکی در کشور اشاره کرد و گفت: قانون تجارت الکترونیکی درکشور مصوب سال 1382 مجلس شورای اسلامی است و از آن زمان تاکنون با وجود تغییر و تحولات بسیار در فضای تجارت الکترونیکی این قوانین به روزآوری نشده اند

سند جامع بررسی مشکلات حوزه تجارت الکترونیکی که قطعا می تواند بازوی مشورتی برای به روزآوری قانون تجارت الکترونیکی در کشور باشد، نیازمند بررسی و پیگیری  است.

مسئول کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران ضمن تاکید براینکه سند بررسی مشکلات تجارت الکترونیکی، نیازمند بررسی و پیگیری نهادهای مختلف حاکمیتی افزود: سند جامع بررسی مشکلات حوزه تجارت الکترونیکی که قطعا می تواند بازوی مشورتی برای به روزآوری قانون تجارت الکترونیکی در کشور باشد، درحال حاضر نیازمند بررسی و پیگیری از سوی نهادهای مختلف همچون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، سازمان فناوری اطلاعات و شورای عالی فضای مجازی  است تا بتوان در این حوزه مطابق با تغییرات، شرایط و نیازمندی های تجارت الکترونیکی، این قوانین را بهبود بخشید.

محمودیان، کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران را بازوی مشورتی این حوزه خواند و تاکید کرد: این کمیسیون با هدف فرهنگ سازی درحوزه تجارت الکترونیکی از بدو تشکیلش  تلاش کرده خود را به عنوان نماینده بخش خصوصی به نهادهای حاکمیتی معرفی کند و با حضور مدیران و کارشناسان خبره حوزه تجارت الکترونیکی در سازمان نظام صنفی رایانه ای می کوشد فعالیت های تخصصی خود را برای بهبود، تسهیل وتوسعه فعالیت در حوزه تجارت الکترونیکی پیگیری کند.

 

گفتگو: هانیه حقیقی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا