نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش تصویری از روش قدیمی ساخت کاغذ در چین

بر اساس برخی اسناد و مستندات تاریخی ؛ چینی ها نخستین قومی بودند که برای نوشتن از کاغذ استفاده کرده و برای نخستین بار این ماده را اختراع کردند . اگر چه امروزه در سراسر دنیا کارخانه جات مختلفی وجود دارند که نسبت به تهیه و ساخت انواع کاغذ مبادرت می کنند اما در این میان هنوز در برخی از مناطق این کشور کاغذ به طور سنتی تولید می شود .

این نوع ویژه کاغذ دارای ابعادی در حدود 11 متر و چهل سانتیمتر طول و 3 متر و شصت سانتیمتر عرض است . برای ساخت این نوع ویژه و سنتی از کاغذ ، باید چهل و چهار کارگر حرفه ای به طور همزمان مشغول کار شده و در مدت زمانی کوتاه این کاغذ را تهیه کنند .

یکی از انواع کاغذ های سنتی ساخته شده در این کشور ؛ کاغذ موسوم به ژو آن xuan paper است  که دارای ابعادی بسیار بزرگ است . این نوع کاغذ در حال حاضر در گروه تولیدی ژو آن در منطقه جینگ ژیان Jingxian County واقع در ایالت آن هوی در شرق این کشور تولید می شود .

این نوع ویژه کاغذ دارای ابعادی در حدود 11 متر و چهل سانتیمتر طول و 3 متر و شصت سانتیمتر عرض است . برای ساخت این نوع ویژه و سنتی از کاغذ ، باید چهل و چهار کارگر حرفه ای به طور همزمان مشغول کار شده و در مدت زمانی کوتاه این کاغذ را تهیه کنند . از این کاغذ های دارای ابعاد بسیار بزرگ ؛ برای خوشنویسی و خطاطی سنتی استفاده می شود .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل