نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش تصویری از معماری ایستگاه قطار برلین

طراحی مراکز عمده حمل و نقل در داخل شهرها ، تابع شرایط خاصی است و نیاز به برنامه ریزی های ویژه ای دارد که باید در آن موارد مختلفی از جمله حمل و نقل شهری ، آلودگی های زیست محیطی، سهولت دسترسی ، آلودگی های صوتی و پیش بینی ترافیک مسافری را لحاظ کرد . در این میان ایستگاه قطار مرکزی برلین یکی از بهترین و موفق ترین ایستگاه های قطار جهان به شمار می رود که با معماری خاص خود تمامی استاندارد های لازم را دارا است.

معماری ویژه  این ایستگاه با استفاده از ترکیب مدرن  فلز و قاب های شیشه ای ساخته شده است و این موضوع علاوه بر ایجاد نمائی خاص ، سبب شده که نور خورشید به طور زیبایی داخل در داخل بنا منعکس شده و علاوه بر تامین روشنائی و صرفه جوئی در مصرف سوخت ، زیبایی داخل ایستگاه را دوچندان  سازد.

معماری ویژه  این ایستگاه با استفاده از ترکیب مدرن  فلز و قاب های شیشه ای ساخته شده است و این موضوع علاوه بر ایجاد نمائی خاص ، سبب شده که نور خورشید به طور زیبایی داخل در داخل بنا منعکس شده و علاوه بر تامین روشنائی و صرفه جوئی در مصرف سوخت ، زیبایی داخل ایستگاه را دوچندان  سازد.

این ایستگاه در سال 2006 و در راستای توسعه ایستگاه قدیمی تر این شهر با نام ایستگاه  لرتر گشایش یافت. در واقع ایستگاه لرتر پایانه قطار در شهر کوچک لرتر بوده که در سال 1871 میلادی آغاز به کار کرد و تا این اواخر یکی از مهمترین خطوط ارتباطی شرق و غرب آلمان به شمار می رفته است.

ساخت ساختمان جدید ایستگاه شهر برلین  در سال 1995 میلادی و همزمان با آغاز پروژه تونل ایستگاه آغاز شده  و در پس از ده سال کار مداوم در سال  2005 تکمیل شد.

از نکات بسیار با اهمیت و قابل توجه  در این ایستگاه وجود 54 پله برقی و 34 آسانسور بزرگ است که به تردد سریع حجم زیاد مسافران روزانه این پایانه کمک می کند. زیبایی بنای ایستگاه به همراه تعداد زیادی فروشگاه بزرگ در نزدیکی آن، منطقه را به مکانی  تبدیل کرده است که در تمامی ساعات شبانه روز در آن جنب و جوش و تحرک دیده می شود.

این ایستگاه در فاصله ای نزدیک از رود داخل شهر قرار گرفته و اسکله ای جهت انتقال مسافران به ایستگاه قطار در این محل ساخته شده است .

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل