نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نقشه راه توسعه علم و فناوری فضائی باید تدوین شود

 حسن حدادپور در نشست مسئولان پژوهشگاه های ارتباطات و فناوری اطلاعات فضائی ایران، افزود: افق فعالیت های ما باید مشخص باشد تا بر اساس آن قدم برداشته و از پراکنده کاری جلوگیری کنیم.
وی ضمن استقبال از تعاملات و همکاری های مشترک بین این پژوهشگاه ها، اظهار کرد: برای توسعه علم و فناوری در کشور، باید نگاه ملی داشت و از بخشی نگری پرهیز کرد.
سرپرست پژوهشگاه فضائی ایران به منظور تداوم تعاملات و همکاری ها، خواستار تشکیل کمیته ای با حضور نمایندگان طرفین برای بررسی چگونگی تحقق فعالیت های مشترک و تهیه برنامه عملیاتی برای این منظور شد که در پی آن، اعضای این کمیته مشخص شدند.
در این نشست، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دو پژوهشگاه مشترکاتی دارند که شناخت درست از توانایی ها و امکانات طرفین می تواند موجب تصمیم گیری اصولی و همکاری های سازنده و موثر باشد که در پیشبرد برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز نقش مهمی خواهد داشت.
محمد خوانساری با اشاره به ظرفیت موجود در این پژوهشگاه و دستاوردهای حاصله و نیز سابقه تعاملات قبلی طرفین در اجرای پروژه ها، یادآور شد که انجام همکاری ها و پروژه های مشترک موجب هم افزایی و استفاده بهینه از فرصت ها می شود و از موازی کاری ها جلوگیری می کند.
وی همچنین اعلام کرد که این پژوهشگاه برای همکاری در دو بعد مشورتی و اجرایی با پژوهشگاه فضایی در فعالیت های جاری و برنامه های آتی آمادگی دارد.
در این نشست، طرفین برخی از موضوعات و محورهای همکاری های مشترک را برشمردند که طراحی و ساخت سیستم های مخابراتی ماهواره ها ، پایش و پردازش سیگنال های فضائی، ایستگاه های زمینی، نرم افزار های تخصصی، اینترنت اشیاء، طراحی و ساخت محموله مخابراتی ماهواره ژئو، استقرار فرآیندهای مهندسی سیستم، رادیوتلسکوپ و امنیت ارتباطات ماهواره ای از آن جمله بود.
همچنین، طرفین بر استفاده از امکانات زیرساختی هر دو مجموعه از جمله مرکز آزمون و یکپارچه سازی پژوهشگاه فضایی ایران و آزمایشگاه مخابراتی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کردند.
در این نشست مقرر شد با توجه به مذاکرات قبلی، تیم مشترکی در موضوع اینترنت اشیاء از دو پژوهشگاه تشکیل شود تا محورهای کاری را تعریف کند و پیگیر اجرای همکاری های مشترک در این خصوص باشد.
به گزارش ایرنا از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات،هدف از این نشست، بررسی زمینه های مشترک کاری و تعیین محورهای موردنظر طرفین برای همکاری در پروژه ها و برنامه های پژوهشی و فناوری عنوان شده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل