نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تابش: قوانین محیط زیست جامع و بازدارنده نیست

محمدرضا تابش شنبه شب در نشستی با قضات استان یزد افزود: خیلی از قوانین متناسب با اتقاقاتی که رخ می دهد نیست و این قوانین قابل تفسیر است.
وی اظهار کرد: دید بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز زیست محیطی نیست و از کارکرد اکوسیستم آنگونه که باید، شناخت ندارند.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 80 درصد از ذخائر راهبردی کشور استفاده شده گفت: اگر از این ذخائر استفاده بهینه کرده بودیم اکنون در وضعیت نامطلوب قرار نداشتیم، باید قوانین به نحوی باشد که تنها اجازه 50 درصد استفاده از این ذخائر را داشته باشیم.
تابش افزود: از 400 میلیارد مترمکعب بارش ، 300 میلیارد مترمکعب آن تبخیر و مابقی هم فقط 10 درصد آن صرف شرب و بهداشتی می گردد و بقیه آن هم در بخش کشاورزی مصرف می شود.
وی اظهار کرد: اگر فقط حجم پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری تقویت شود کمبود ذخایر استراتژیک جبران خواهد شد.
تابش با ارائه راهکارهایی برای رفع برخی مشکلات در حوزه محیط زیست گفت: باید جلسات سه جانبه ای با حضور محیط زیست، استانداری و دادگستری برگزار و شرایطی فراهم شود که ارجاع پرونده های زیست محیطی به کارشناسان خبره واگذار شود و کارشناسی بیشتری نسبت به پرونده ها صورت گیرد.
به گزارش ایرنا , وی افزود: کارشناسان می توانند اگر ضعفی در قانون وجود داشت به نمایندگان مجلس منتقل و نسبت به رفع از طریق مجلس اقدام کنند.
تابش با بیان اینکه برخی از کارخانجات دولتی نیز آلاینده هستند افزود: اگر سه قوای ما به وظایف خود عمل می کردند امروز شاهد مشکلات زیست محیطی نبودیم.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل