بهره مندی سالانه هفت هزار نفر از حمایت های بنیاد ملی نخبگان

 سورنا ستاری روز یکشنبه در سمینار برنامه پزشک پژوهشگر که در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، با اشاره به همکاری معاونت علمی با وزارت بهداشت در زمینه برنامه پزشک پژوهشگر افزود: یک سال و نیم گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قراردادی با وزارت بهداشت امضا کرد و انتظار داشتیم که طرح پزشک پژوهشگر از مهرماه سال جاری شروع شود اما برای آغاز به کار این طرح باید مسائل فرهنگی و اداری حل می شد.
وی بیان کرد: پزشک پژوهشگر یک نگاه خاص به افراد خاص و سرمایه گذاری بر روی آنهاست و این یک نگاه جدیدی است که در کشور شروع شده است و ما باید در زمینه جذب افراد برجسته کار کنیم.
ستاری با اشاره به اینکه اکنون در دانشگاه های استنفورد و هاروارد هر کدام بیشتراز 5 هزار دانشجو در همه مقاطع تحصیلی ندارند، افزود: نگاه خاص به افراد خاص باید در سیستم پژوهشی کشور پیاده سازی شود و ما امیدواریم برنامه پزشک پژوهشگر که آغاز شده این دید را در کشور جاری کند.
وی یادآور شد: در یکساله و نیم گذشته تلاش کرده ایم که تفکر جدید در کشور پیاده شود و در این زمینه بنیاد ملی نخبگان نیز حمایت هایی را از این طرح داشته است.
وی یادآور شد: یکی از ضعف های بزرگی که در کشور وجود دارد و به دنبال حل کردن آن هستیم این است که بر روی فرزندان این مرز و بوم سرمایه گذاری نمی کنیم و بودجه ای را در بین اساتید و 4.5 میلیون دانشجو که همگی به یک دید نگاه می شوند، توزیع می کنیم.
به گزارش ایرنا،وی گفت: اکنون بنیاد ملی نخبگان علاوه بر حمایت از هفت هزار نفر دانشجو که سالانه انجام می دهد از 100 استاد برتر کشور نیز به عنوان اساتید سرآمد حمایت و گرنت های پژوهشی اعطا می کند و در نظر دارد سال آینده این برنامه های حمایتی افزایش یابد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا