نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

معرفی علمی صنایع‌دستی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان قزوین

 سید محسن حاجی سید جوادی اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در قزوین از امروز، ۱۵ آذر ماه آغاز به کار کرده و تا ۱۷ آذر در ۲۰ غرفه در محل پردیس دانشگاه پزشکی قزوین ادامه دارد؛ دانشگاه پیام نور استان قزوین در ایام برگزاری این نمایشگاه فعال بوده و آثار پژوهشی خود را در غرفه این دانشگاه به نمایش گذاشته است.

وی افزود: در این غرفه بیش از 50 اثر هنری و پژوهشی در رشته‌هایی همچون صنایع دستی، نقاشی و گرافیک به نمایش گذاشته شده است.

عضو شورای پژوهشی دانشگاه پیام نور استان قزوین خاطرنشان کرد: در استان قزوین رشته صنایع دستی فقط در دانشگاه پیام نور مرکز قزوین و در مقطع کارشناسی ارائه می‌شود و علت آن نیز حمایت از متفکران در زمینه صنایع دستی است تا این رشته را به صورت علمی به بازار عرضه کنیم.

وی اضافه کرد: سفال، سرامیک، چم، قالیبافی، گچ‌بری و تندیس‌های چوبی همه این‌ها در قالب کارآفرینی مطرح شده و مجسمه‌های چوبی بوستان بانوان و باراجین که بیش از 100 اثر بوده، توسط دانشجویان این رشته طراحی و ساخته شده است.

به گفته‌ حاجی سید جوادی از دیگر آثار این دانشگاه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی می‌توان به آثار مربوط به رشته مکاترونیک و آثاری همچون هواپیمای مدل، دست رباتیک، ربات پنج درجه آزادی، پهپاد و ربات‌های مسیریاب نیز اشاره کرد.

به گزارش ایسنا ،عضو شورای پژوهشی دانشگاه پیام نور استان قزوین یادآور شد: در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی تعداد ۳۴ ایده برتر استان شرکت می‌کنند تا زمینه معرفی افراد شاخص این عرصه فراهم شود.

خروج از نسخه موبایل