نخستین عابربانک ضد سرقت

یکی از مشکلات خودپردازهای امروزی این است که اگر کارت شما و رمز آن در اختیار افراد دیگری باشد نیز، به راحتی خواهند توانست تا با مراجعه به هر دستگاهخودپرداز برای برداشت پول از حساب شما اقدام کنند در حالی که برداشت حضوری از حساب، بسیار امن‌تر از این ساختار است. مدتی است که متخصصان امنیتی به فکر راهکارهای جدیدی برای رفع این مشکل افتاده‌اند ولی ظاهرا چینی‌ها زودتر از تمام جهان به فکر اجرایی کردن ایده‌ها افتاده‌اند زیرا این کشور شاهد عرضه نخستین عابربانک امنیتی جهان است.

این عابربانک دارای یک قابلیت بسیار ویژه است که به واسطه یک حسگر دقیق ممکن شده است، این حسگر می‌تواند چهره فردی که به عابربانک مراجعه کرده است را اسکن کرده و از دسترسی افراد غیرمجاز به استفاده از کارت‌ها جلوگیری کند. البته برای این کار لازم است که صاحب کارت به بانک مراجعه کرده و اطلاعات چهره افرادی که مجاز به استفاده از این کارت هستند را در پایگاه داده‌های مربوط به کارت خود ذخیره کند.

به گزارش جام جم کلیک،برای این سیستم از پارامترهای بسیاری استفاده شده است که هریک دارای دقت خاصی هستند و به واسطه آن‌ها می‌توان حتی در صورت تغییر مدل مو و یا اصلاح صورت نیز از دستگاه استفاده کرد و مشکلی در شناسایی چهره به وجود نخواهد آمد. البته این عابربانک هنوز در شبکه بانکی این کشور فعال نشده است ولی به زودی شاهد استفاده از آن در سطح پرجمعیت‌ترین کشور دنیا خواهیم بود و به طور طبیعی در صورت توفیق این طرح می‌توان انتظار داشت که سایر کشورها نیز از آن استفاده کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا