نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تدوین سند توانمندسازی معلولان با فناوری اطلاعات

سعدالله نصیری قیداری در مراسم افتتاحیه نشست مشورتی ملی نقش فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی در توانمندسازی معلولان که از سوی کمیسیون ملی یونسکو در موسسه مطالعات و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی پاسارگاد برگزار شد، اظهار داشت : سند طرح اقدام ملی زیرنظر کمیسیون ملی یونسکو و بر مبنای سند نهایی و بیانیه کنفرانس بین المللی یونسکو در دهلی نو تدوین می شود.وی افزود: در این سند برای بهبود کیفیت زندگی معلولان و توانمندسازی آن با استفاده از فن آوری های نوین توصیه شده و تشویق نهادهای دولتی و غیردولتی برای توانمندسازی معلولان مورد توجه قرار گرفته است.

سرپرست کمیسیون ملی یونسکو در ایران تهیه فیلم‌های ویژه معلولان به منظور اصلاح درک نادرست و پیش داوری‌های اجتماعی در زمینه معلولان را از دیگر موضوع های این سند برشمرد.

وی گفت: هدف از برگزاری این نشست تخصصی آگاهی عمومی و ترویج حقوق و نیازهای اساسی معلولان، تشویق همگان برای توانمندسازی معلولان با استفاده از فناوری های اطلاعات و ارتباطات همچنین ارتقای آگاهی عمومی درباره اهمیت و پیچیدگی مسایل فنی مرتبط با معلولان است.

سرپرست کمیسیون ملی یونسکو در ایران افزود: شناسایی چالش ها و موانع تدوین برنامه ها برای ارائه خدمات اجرایی به معلولان در حوزه اطلاعات و ارتباطات از دیگر اهداف این نشست است.

نصیری قیداری گفت: اشتراک راهکارهای فنی و اقدامات بهینه در زمینه توانمندسازی معلولان در بین کشورهای جهان همچنین بومی سازی اقدامات، فناوری ها و توصیه های بین المللی برای معلولان نیز در این نشست مورد توجه قرار گرفته است

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل