استفاده گسترده از انرژی های پاک در دبی

به گزارش خبرگزاری های دولتی امارات متحده عربی ، دبی طرح استراتژی انرژی پاک 2050 (Clean Energy Strategy 2050) را آغاز کرده است . هدف از این طرح افزایش سهم انرژی های سبز و پاک در شیخ نشین دبی تا 75 درصد اعلام شده است .

مقامات دبی در این رابطه اظهار داشتند که تعهد ما در ایجاد یک مدل پایدار در حفاظت از انرژی و حمایت از رشد اقتصادی ، بدون آسیب رساندن به محیط زیست و منابع طبیعی است.

در این گزارش آمده است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده ، بودجه  مالی اجرای کامل این طرح پنجاه میلیارد درهم (برابر با 13 میلیارد و 62 میلیون دلار مریکا ) هزینه در بر خواهد داشت .

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم (Sheikh Mohammed Bin Rashid Al-Maktoum) معاون رئیس جمهور امارات متحده عربی و امیر دبی در رابطه با این طرح می گوید : « تعهد ما در ایجاد یک مدل پایدار در حفاظت از انرژی و حمایت از رشد اقتصادی ، بدون آسیب رساندن به محیط زیست و منابع طبیعی است . »

قابل ذکر است که طی مدت زمان زمان پیش بیمی شده برای رسیدن به اهدف این طرح به گونه ای برنامه ریزی شده تا هفت درصد از انرژی دبی از منابع پاک در سال 2020 ارائه شود که این سهم در سال 2030 میلادی به 25 درصد افزایش یافته و در سال 2050 تا 75 درصد افزایش پیدا خواهد کرد .

در خاتمه لازم به توضیح است ، امارات متحده عربی که یکی از تامین کنندگاه عمده نفت جهان است ، بالاترین نرخ مصرف آب را از نظر سرانه جهانی در اختیار دارد .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا