گزارش ویدیویی از تاریخچه سوخت گیری هوایی

سوخت گیری هواپیماها در پروازهای طولانی می تواند بسیار مشکل ساز باشد و برای همین امر نیز ماموریت های ویژه و فوری و یا پرواز های تجاری عظیم ممکن است به واسطه فرود و سوخت گیری و پرواز مجدد با هزینه های هنگفت و غیر قابل جبرانی روبرو شوند. به همین دلیل نیز سیستم های سوخت گیری هوایی ابداع شده اند تا بتوان باک سوخت هواپیماها را بین زمین و آسمان پر کرد.

نخستین سوخت گیری هوایی در سال 1921 میلادی و با حضور یک فرد شجاع و سرازیر کردن سوخت توسط او در باک هواپیمای مقصد انجام شد.

نخستین سوخت گیری هوایی در سال 1921 میلادی و با حضور یک فرد شجاع و سرازیر کردن سوخت توسط او در باک هواپیمای مقصد انجام شد.

نخستین سوخت گیری با استفاده از شلنگ اتصال دو هواپیما در سال 1923 و در ارتش ایالات متحده و به صورت موفقیت آمیز انجام شد. در ادامه و با توجه به شروع جنگ جهانی دوم، فرایند سوخت گیری با تحولی چشم گیر روبرو شد و ساختار کلی انجام این عملیات ویژه کاملا دگرگون و بدون دخالت مستقیم انسان صورت گرفت.

در ادامه می توانید در قالب یک گزارش ویدیویی کوتاه، تاریخچه تصویری سوخت گیری هوایی را مشاهده کنید تا دریابید که در 94 سال سپری شده از نخستین سوخت گیری هوایی چه میزانی از پیشرفت در این زمینه حاصل شده است.

مترجم: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا