نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ساخت منازل ضدگلوله، ضدآتش و دوستدار محیط زیست

 شاید این روش مضحک باشد و تصور کنید که برای ساختن منزل باید از آجر، سیمان و آهن استفاده شود، اما این خانه‌ها دارای دمای مناسب، بدون کربن، دارای انرژی خورشیدی، سقف ضدگلوله و ضد آتش هستند.

امروزه ضایعات پلاستیک همه جا وجود دارند و دانشمندان اعلام کرده‌اند این مواد پلاستیکی در روده و معده بسیاری از پرندگان نیز موجود است. البته استفاده کمتر از مواد پلاستیکی بسیار مهم بوده و بازیافت آن‌ها نیز مهم‌تر است و برخی افراد از این مواد پلاستیکی دوباره استفاده می‌کنند.

در نیجریه اجازه ساخت، مساله‌ای بحرانی است. حدود 16 میلیون منزل و آپارتمان با این مشکل روبرو هستند و منازل سنتی در بسیاری از مکان‌ها گران‌قیمت است.

این پروژه که توسط سازمان غیردولتی انرژی‌های تجزیه‌پذیر (DARE) در کادونا با همکاری بنیاد انجمن آفریقا در لندن انجام می‌شود، منازل دو خوابه از بطری پلاستیکی، لجن و سیمان ساخته‌ و بطری‌ها را با لجن پر کرده و از سیمان برای محکم کردن آن استفاده کرده‌اند. این دیوارها بسیار محکم هستند. برای ساخت منزل سه طبقه 1400 بطری نیاز است.

به گزارش  ایسنا ،شاید این تعداد بطری برای ساخت زیاد باشد، اما بیش از این مقدار بطری در دنیا وجود دارد که بازیافت نمی‌شوند به طوری‌که روزانه در نیجریه سه میلیون بطری و در آمریکا 130 میلیون بطری دور انداخته می‌شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل