نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ایجاد زخم های مجازی برای آموزش درمان سربازان زخمی

یکی از مشکلاتی که همواره در زمینه روش های درمانی مورد نیاز برای سربازان و افرادی که به واسطه برخورد گلوله زخمی شده اند وجود داشته است، عدم وجود نمونه های تمرینی برای آموزش به پزشکان است. مسلما برخورد گلوله به بدن یک فرد امری نیست که در هر مرکز آموزش پزشکی بتوان بیماری با این مشخصات را برای آن یافت.

این سیستم در حقیقت از دو بخش مجزا تشکیل شده است. بخش نخست مربوط به بازسازی کامپیوتری جریان خون بر اساس چگالی خاص آن است و بخش دوم به شبیه سازی ساختار اعضای بدن باز می گردد.

حال دانشمندان به کمک سیستم های کامپیوتری برای رفع این مشکل اقدام کرده اند و با استفاده از شبیه سازی کامپیوتری ساختار منحصر به فردی از هرگونه جراحت به واسطه برخورد گلوله با بدن انسان را برای پزشکان بازسازی کرده اند.

این سیستم در حقیقت از دو بخش مجزا تشکیل شده است. بخش نخست مربوط به بازسازی کامپیوتری جریان خون بر اساس چگالی خاص آن است و بخش دوم به شبیه سازی ساختار اعضای بدن باز می گردد. حال با ترکیب این دو بخش و اعمال شبیه سازی ورود یک گلوله به عضو یاد شده می توان به صورت تصویری مشاهده کرد که بدن فرد از داخل به چه ترتیب آسیب دیده است و به همین دلیل نیز می توان به خوبی پزشکان را برای مواجهه با این شرایط خاص آموزش داد.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل