نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ثبت پرتو ساتع از جذب ستاره توسط سیاه چاله فضایی

سیاه چاله های فضایی هنوز برای دانشمندان علوم نجوم به عنوان معماهایی بزرگ و حل نشدنی مطرح هستند. به همین دلیل نیز بسیاری از این منجمان به صورت منظم به بررسی سیاه چاله ها می پردازند تا بتوانند نشانه های جدیدی را در آنها کشف کرده و به واسطه این نشانه ها به اطلاعات جدیدی در مورد این ماهیت های ناشناخته فضایی دست پیدا کنند.

این سیاه چاله که در فاصله 300 میلیون سال نوری نسبت به ستاره یاد شده قرار داشته است موفق شده است تا با تحت تاثیر قرار دادن این ستاره بتواند آن را به درون مدار جاذبه خود کشیده و در نهایت به داخل خود جذب کند

به تازگی دانشمندان فعال در دانشگاه جان هاپکینز با همکاری با متخصصان حاضر در دانشگاه آکسفورد موفق به ثبت یک رویداد کم نظیر در ارتباط با سیاه چاله های فضایی شده اند. این متخصصان توانسته اند با اقدامی بسیار سریع، تصاویر مربوط به بلعیده شدن یک ستاره توسط یک سیاه چاله فضایی را به ثبت برسانند. ابعاد این ستاره تقریبا برابر با خورشید آشنای منظومه شمسی بوده است.

این سیاه چاله که در فاصله 300 میلیون سال نوری نسبت به ستاره یاد شده قرار داشته است موفق شده است تا با تحت تاثیر قرار دادن این ستاره بتواند آن را به درون مدار جاذبه خود کشیده و در نهایت به داخل خود جذب کند. نکته جالب در این فرایند این بوده است که پس از جذب این ستاره، یک شراره انرژی از درون این سیاه چاله به بیرون فوران کرده است که ثبت این شراره نکته مهم انجام شده توسط این دانشمندان است که پیش از این هیچ کس موفق به انجام آن نشده بوده است.

 در ادامه می توانید فایل ویدیویی تهیه شده از این رخداد کم سابقه علمی را مشاهده کنید که البته این فایل با کمک فناوری های کامپیوتری تهیه شده و تنها برگرفته از تصاویر اصلی برداشت شده توسط متخصصین ناسا است.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل