نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در دانشگاه سمنان افتتاح شد

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی سازمان ریاست جمهوری در آئین افتتاحیه سی و سومین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در تالار دانش دانشگاه سمنان، گفت: این نمایشگاه متفاوت از تمام نمایشگاه های عادی در کشور است.
بهزاد سلطانی با اشاره به ظرفیت تاثیرگذاری علمی این نمایشگاه بر روی قشر دانشگاهی کشور، افزود: این نمایشگاه تمام توان صنعت هسته ای کشور را در 480 مترمربع و در سه بخش، با حضور مهندسان بخش هسته ای کشور برپا شده است.
وی اظهارداشت: بازدیدکنندگان در این نمایشگاه علاوه بر آشنایی با دانش هسته ای، با جلوه ای از احساس غرور و عزت ملی آشنا می شوند.
استاندار سمنان در این آئین گفت: تلاش برای حاکمیت رویکرد بومی تحقیقات یکی از برنامه های ستاد هفته ملی پژوهش در استان سمنان است.
محمدرضا خباز ادامه داد : راه اندازی درگاه اینترنتی هفته پژوهش، شناسایی و تقدیر از نخبگان و پژوهشگران، ترویج روحیه تحقیق در بین دانشجویان، تلاش برای تجمیع اعتبارات و بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی، دیگر اهدف ستاد هفته پژوهش در استان سمنان است.
وی بر تهیه بانک اطلاعاتی نخبگان برتر و حمایت از پایان نامه های دانشجویی که گرهی از مشکلات را باز می کنند تاکید کرد.
همزمان با افتتاح سی و سومین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در جوار تالار امیرکبیر در دانشگاه سمنان، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان سمنان نیز در محل پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان افتتاح شد.
سی و سومین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در دانشگاه سمنان، در 23 غرفه و در سه بخش چرخه سوخت، نیروگاه و کاربردهای جانبی صنعت هسته ای پیش بینی شده است.
هدف از برپایی نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در دانشگاه سمنان، آگاهسازی عمومی نسبت به صنعت هسته ای، کاربردهای صلح آمیز و جنبی و ارزش این دانش در علوم امروز عنوان شده است.
غرفه های این نمایشگاه دربخش چرخه سوخت شامل مرور این چرخه، اکتشاف و استخراج، تولید کیک زرد، فرآوری اورانیوم، غنی سازی اورانیوم، تولید زیرکونیوم و آلیاژهای نوین، تولید قرص و مجتمع های سوخت، پسمانداری، مجتمع آب سنگین و رآکتور اراک است.
غرفه های بخش نیروگاه شامل دو نیروگاه بوشهر و دارخوین و غرفه های کاربردهای جانبی شامل پژوهشکده کشاورزی، پژوهشکده کاربرد پرتوها، پژوهشکده لیزر و اپتیک، پژوهشکده علوم و فنون هسته ای و پژوهشکده چرخه سوخت است.
500 قلم مختلف ساخته شده رد صنعت هسته ای کشور برای ارایه و نمایش در نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در دانشگاه سمنان ارایه شده است.
در بخش چرخه سوخت و نیروگاه نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در دانشگاه سمنان 225 قلم و در بخش کاربردهای جانبی صنعت هسته ای 275 قلم در این نمایشگاه عرضه می شود.
شش ماکت بزرگ از مرور چرخه سوخت هسته ای، غنی سازی اورانیوم، نیروگاه اتمی بوشهر و دارخوین، پسمانداری و رآکتور تحقیقاتی اراک در نمایشگاه دستاوردهای هسته ای کشور در دانشگاه سمنان برای علاقه مندان به نمایش درمی آید.
نمایش ماشین سانتریفیوژ به صورت برش خورده و در حال کار را از بخشهای جالب در سی و سومین نمایشگاه دستاوردهای هسته ای کشور است.
این نمایشگاه از ساعت 9 تا 13 و 30 دقیقه و از 14 و 30 دقیقه تا 17 از چهاردهم تا هجدهم آذر 94 برپاست و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای هسته ای کشور در دانشگاه سمنان برای گروه های دانشجویی، دانش آموزی و کارکنان ارگانها، با هماهنگی قبلی با روابط عمومی این دانشگاه و به صورت گروهی، امکانپذیر است.
علیرضا خسروی نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه و کاظم جلالی نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مسئولان استان سمنان در این آئین افتتاحیه حضور داشتند و از این نمایشگاه دیدن کردند.
به گزارش ایرنا , در آیین افتتاحیه این نمایشگاه پیام معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی هسته ای قرائت شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل