ارسال جیره غذایی ویژه به مدار زمین

زندگی در ایستگاه بین المللی فضائی دارای قوانین و شرایط ویژه و خاص خود است و فضانوردان ساکن در این ایستگاه قادر نیستند تا مصل مردم عادی در سطح کره زمین برنامه و رژیم غذائی عادی را داشته باشند . این موضوع سبب شده است تا تعیین رژیم غذائی این افراد نیازمند برنامه ریزی دقیق و علمی باشد تا آن ها در طی مدت زمان ماموریت خود ، مواد غذائی کافی را دریافت کرده و دچار سو تغذیه نشوند .

این جیره ویژه غذائی قرار است در تاریخ پانزدهم دسامبر برابر با بیست و چهارم آذر ماه توسط یک راکت ماهواره و فضاپیمای Soyuz TMS-19M به ایستگاه فضائی منتقل شوند .

در این میان گاهی در مناسبت های خاص ، این برنامه غذائی دچار تغییراتی می شود و این فضانوردان می توانند ضیافتی کوچک را در مدار زمین تجربه کنند . بر اساس اظهارات سخنگوی موسسه ویژه صنایع غذایی روسیه Special Food Technology Institute ، فضانوردان این کشور در روزهای تعطیلات سال نوی میلادی که پیش رو است ، مواد غذائی ویژه ای همچون خاویار سیاه ، شکلات و میوه دریافت خواهند کرد . آن ها همچنین در شب سال نو ، غذای ویزه ای که ساووریس savouries  نام دارد را به همراه پیاز ، پنیر ، سوسیس ، شیرینی ، سیب ، گریپ فروت و نارنگی دریافت می کنند . این مواد غذائی  تداعی کننده سفره شب عید مردم روسیه در آغاز سال نو میلادی است .

گفتنی است این جیره ویژه غذائی قرار است در تاریخ پانزدهم دسامبر برابر با بیست و چهارم آذر ماه توسط یک راکت ماهواره و فضاپیمای Soyuz TMS-19M به ایستگاه فضائی منتقل شوند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا