نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش فوران شدید خاکستر آتشفشانی در روسیه

سخنگوی گروه زلزله شناسی کامچاتکا در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که فوران خاکستر از کوه آتشفشانی Klyuchevskoy در کامچاتکا (Kamchatka) روسیه ، تا شعاع پانصد کیلومتری این قله  نیز گسترش پیدا کرده است . آنها متذکر شده اند که هیچ منطقه مسکونی در مجاورت این کوه آتشفشان وجود نداره و با ادامه روند فوران خاکستر ، مشکلی به وجود نخواهد آمد .

Yury Demyanchuk  مدیر بخش مشاهده فعالیت های  آتشفشانی Klychi  اعلام کرد : قابل توجه است که ارتفاع این فواره خاکستر در حدود پنج هزار متر از سطح دریا بوده و در منطقه ای به وسعت 504 کیلومتر در جهت شرق- شمال شرقی پخش شده است . ارتفاع خاکستر فوران شده از دهانه این آتشفشان هر دو دقیقه پانصد متر افزایش پیدا می کند . در شب اندازه پرتاب مواد تا 150 متر بالاتر از لبه به ثبت رسیده است .

او در ادامه اظهار داشت که فوران های کوه آتشفشانی Klyuchevskoy باعث غلتاندن سنگ ها به سمت پایین در حدود چهار هزار متر از کوه می شوند .

قابل ذکر است که کوه آتشفشانی Klyuchevskoy دارای 4 هزار و 750 متر ارتفاع بوده که بلندترین کوه در شبه جزیره کامچاتکا روسیه و بلندترین آتشفشان فعال در اوراسیا محسوب می شود . اولین فوران ثبت شده این کوه آتشفشانی در سال 1697 میلادی انجام شده و از آن زمان به بعد این کوه فعال بوده است .

انفجار و فوران خاکستر این کوه آتشفشانی همچنان ادامه دارد و ارتفاع فوران این مواد به سه کیلومتر نیز رسیده است . در حال حاضر خاکسترهای فوران شده حدود دویست کیلومتر در جهت خلیج کوچک کرونوتسکی (Kronotskiy) پخش شده اند .

منبع
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل