حضور مجازی در ارکستر سمفونیک

خرید بلیت سالن های نمایش مشهور و مشاهده نمایش ها به صورت زنده و در مکان اصلی بسیار هزینه بر خواهد بود. به همین منظور کمپانی گوگل به تازگی نمایشگاه مجازی جدید و منحصر به فردی را برپا کرده است. این نمایشگاه که هنر های نمایشی (Performing Arts) نام دارد در واقع شامل چهار نمایشگاه بسیار مشهور می شود که شرکت گوگل با نصب و راه اندازی دوربین های 360 درجه در آنها به تصویر برداری از اجراهای انجام شده در آنها می پردازد. هم اکنون چند نمایشگاه بزرگ جهان به این سیستم جدید گوگل مجهز شده اند.

هر کدام از دوربین های قرار گرفته در صحنه نمایش، بخش خاصی از صحنه و اجرا کنندگان را به نمایش می گذارد.

هر کدام از دوربین های قرار گرفته در صحنه نمایش، بخش خاصی از صحنه و اجرا کنندگان را به نمایش می گذارد. برای مثال در هنگام اجرای موسیقی شما می توانید با کلیک بر روی هر کدام از نوازندگان جزئیات حرکات او را مشاهده کنید یا به سرعت به دوربین دیگری متصل شده و بخش های دیگر اجرا را مشاهده کنید.

این نمایشگاه که یکی در زیر مجموعه موسسه فرهنگی کمپانی گوگل قرار دارد را می توان به عنوان یک دایره المعارف آنلاین از موزه ها و گالری های مجهز به سیستم دیجیتالی شرکت گوگل دانست. همچنین نمایشگاه مجازی یاد شده از داخل اتاق های مختلف نمایشگاه های تحت پوشش عکس های پانورامای بسیار با کیفیتی تهیه کرده است. البته لازم به ذکر که مشاهده اجرا ها با استفاده از این روش هیچگاه نمی تواند حس اصلی را به بیننده القا کند. این امکان در حقیقت برای افراد علاقه مندی طراحی شده است که به هر نحوی قادر به مشاهده اجرا ها از نزدیک نخواهند بود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا