استفاده از کینکت برای اشعه ایکس امن تر

قرار گرفتن در کنار دستگاه های منتشر کننده اشعه ایکس در طولانی مدت می تواند بسیار خطرساز باشد. به تازگی محققان برای حل این مشکل روش جدیدی را برای ساخت دستگاه های ایکس ری ابداع کرده اند. در این روش برای ساخت این دستگاه ها از حسگر کینکت استفاده می شود.

در این روش پزشکان می توانند با استفاده از اطلاعات به دست آمده از این سنجش تابش کمتری را انجام داده و در عین حال عکس های با کیفیت تری نیز به دست بیاورند

کینکت در حقیقت بیشتر برای دوست داران بازی های کامپیوتری شناخته شده است و به عنوان یک حسگر حرکتی بسیار مشهور برای کنسول های بازی شرکت مایکروسافت یعنی سری اکس باکس مورد استفاده قرار می گیرد.

 در این روش محققان با استفاده از دوربین سنجش عمق، حرکات و ضعف های بدن شخص را اندازه گیری می کند. به این ترتیب پزشکان می توانند با استفاده از اطلاعات به دست آمده از این سنجش تابش کمتری را انجام داده و در عین حال عکس های با کیفیت تری نیز به دست بیاورند. این روش خصوصا برای کودکان بسیار حائز اهمیت و کاربردی است زیرا مسلما کودکان بیش تر از افراد بزرگ سال نسبت به پرتوهای خطرناک اشعه ایکس حساس هستند.

یکی از مزیت های اصلی این روش در این است که پزشکان و متخصصان با دستگاه های کنونی خود نیز می توانند به این نوع از عکس برداری بپردازند. محققان بر این باورند که می توان دستگاه های عکس برداری کنونی را به این تکنیک مجهز کرد؛ بنابراین در صورت عملیاتی شدن این روش می توان با کمترین هزینه، عکس برداری های امن تری داشت.

البته لازم به ذکر است که آزمایش های انجام گرفته در این زمینه موفق آمیز بوده است اما با این وجود این روش هنوز به مرحله نهایی نرسیده است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا